Jak zamknąć konto w mBanku?

Jak zamknąć konto w mBanku?

Nie chcesz już korzystać z usług mBanku i zastanawiasz się, jak wypowiedzieć umowę prowadzenia rachunku bankowego? Możesz to zrobić na 4 sposoby. Jednak zanim złożysz dyspozycję zamknięcia konta, powinieneś wiedzieć, jak się przygotować do tej czynności. Dzięki temu unikniesz problemów, a także zbędnych kosztów.

O czym należy pamiętać przed zamknięciem konta w mBanku?

Jeżeli jesteś zdeterminowany, aby zamknąć rachunek bankowy w mBanku, powinieneś zacząć od 3 rzeczy:

1. Określ, co chcesz zrobić – wypowiedzieć umowę rachunku w całości czy części

Umowę rachunku możesz wypowiedzieć w całości lub tylko w części. Różnica jest znaczna. Gdy złożysz dyspozycję wypowiedzenia rachunku w:

  • Całości – pracownicy mBanku zamkną wszystkie rachunki w ramach jednej umowy
  • Części – zamknięty zostanie pojedynczy rachunek i nadal możesz być klientem banku, gdy posiadasz inne rachunki

Posiadasz kilka rachunków w mBanku, ale chcesz zrezygnować tylko z jednego? Bądź precyzyjny i złóż wypowiedzenie umowy rachunku w części. W przeciwnym razie zobowiążesz bank do zamknięcia wszystkich kont.

Chwila nieuwagi spowodowała, że wybrałeś złą opcję i zamiast wypowiedzenia umowy w części, złożyłeś wypowiedzenie umowy rachunku w całości? Wystarczy, że skontaktujesz się z konsultantem mLinii, a Twój wniosek zostanie skorygowany. Im szybciej to zrobisz, tym lepiej – ostateczny termin to przedostatni dzień okresu wypowiedzenia.

2. Zastrzeż karty płatnicze

Możesz się zastanawiać, dlaczego warto zastrzec posiadaną kartę (karty). Bank – co prawda – wykona tę operację, ale dopiero na koniec okresu wypowiedzenia. Ponosisz koszty obsługi karty płatniczej? W ten sposób możesz ich uniknąć. To ważne, bo wypowiadając umowę, deklarujesz, że spłacisz swoje zobowiązania wobec mBanku.

Karty płatnicze możesz zastrzec na kilka sposobów – przez system transakcyjny, aplikację mobilną, w placówce mBanku lub u konsultanta mLinii.

3. Ustal swój identyfikator klienta oraz telekod

Zarówno identyfikator klienta, jak i telekod będą Ci potrzebne, jeżeli planujesz złożyć dyspozycję zamknięcia rachunku bankowego w rozmowie z konsultantem mLinii. Jeżeli dotychczas nie kontaktowałeś się z mBankiem telefonicznie, możesz nie pamiętać swojego hasła do kontaktu telefonicznego, czyli właśnie telekodu.

Czym jest identyfikator klienta, a czym telekod i gdzie szukać tych numerów?

  • Identyfikator klienta. Jest to 8-cyfrowy numer – wpisujesz go, gdy logujesz się na swoje konto przez stronę internetową mBanku.
  • To 6-cyfrowy numer, który służy do kontaktu z konsultantami infolinii. Nie pamiętasz telekodu? Możesz go ustalić po zalogowaniu się na swoje konto, wybierając opcję:

Ustawienia → Bezpieczeństwo → Dostęp do banku → Twoje kanały dostępu do banku → Telefon (mLinia) → Zmień hasło lub Aktywuj kanał

Zmiana hasła lub aktywacja infolinii w mBanku

Ustalony kod zatwierdzisz np. hasłem SMS.

Jakie są sposoby zamknięcia konta w mBanku?

mBank nie utrudnia klientom rozstania się z nim – wniosek o zamknięcie rachunku bankowego możesz złożyć na 4 różne sposoby. To Ty decydujesz, który z nich będzie dla Ciebie najwygodniejszy. Dyspozycję zamknięcia rachunku bankowego możesz złożyć:

  • W serwisie transakcyjnym – po zalogowaniu się na swoje konto
  • Osobiście w dowolnej placówce mBanku – wniosek przygotuje pracownik banku, będziesz musiał go jedynie podpisać
  • Korespondencyjnie – wysyłając wniosek na adres mBanku przeznaczony do korespondencji
  • Podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem – dzwoniąc na mLinię

Szczegółowy opis zamknięcia rachunku bankowego na poszczególne sposoby znajdziesz poniżej.

Zamknięcie dostępu do bankowości internetowej

Jeżeli chcesz złożyć dyspozycję zamknięcia rachunku w mBanku bez wychodzenia z domu, skorzystaj z serwisu transakcyjnego. Po zalogowaniu się do bankowości internetowej wystarczy, że wybierzesz poniższą opcję:

Finanse → Usługi → Nowa usługa → Wypowiedzenie umowy

Wypowiedzenie umowy w mBanku

Zamknięcie konta w placówce mBank

Dyspozycję zamknięcia rachunku bankowego możesz złożyć w placówce mBanku. W I kwartale 2021 r. mBank prowadził 136 placówek własnych. Do tego dochodzą jeszcze placówki partnerskie, w których również można składać wniosek o zamknięcie konta.

Na co dzień nie odwiedzasz placówek mBanku? Jeżeli zastanawiasz się, gdzie znajdziesz placówkę tego banku w pobliżu swojego miejsca zamieszkania, dowiesz się tego na stronie www.mbank.pl/placowki-bankomaty. Znajdują się tam adresy placówek mBanku zlokalizowanych na terenie całego kraju.

Jeżeli chcesz zamknąć konto w placówce mBanku, nie musisz przygotowywać wniosku. Po potwierdzeniu Twojej tożsamości (okazaniu dowodu osobistego), pracownik przyjmie od Ciebie dyspozycję wypowiedzenia umowy rachunku.

Zamknięcie konta listownie

Jeżeli w pobliżu Twojego miejsca zamieszkania nie ma placówki mBanku, możesz skorzystać z możliwości korespondencyjnego zamknięcia rachunku bankowego. We wniosku podaj:

  • Swoje dane osobowe (jako posiadacza rachunku) – imię, nazwisko i numer PESEL
  • Numer rachunku bankowego, który chcesz zamknąć
  • Numer konta, na które bank ma przelać środki z zamykanego rachunku bankowego
  • Okres wypowiedzenia – są 3 opcje: natychmiastowy, skrócony i miesięczny

Przygotowany wniosek musisz własnoręcznie podpisać. Pamiętaj, że podpis musi być zgodny ze wzorem, jakim dysponuje bank (np. na umowie). Jeżeli będzie się on różnił od wzoru, dyspozycja nie zostanie przyjęta do realizacji, a konto nie zostanie zamknięte.

Wniosek o zamknięcie rachunku bankowego powinieneś przesłać na adres:

mBank S.A.
Bankowość detaliczna
Skrytka Pocztowa 2108
90- 959 Łódź 2

Najlepiej, jeżeli wniosek wyślesz jako list polecony. Wówczas będziesz dysponował potwierdzeniem nadania przesyłki.

Zamknięcie konta przez mLinię

Umowę o prowadzenie rachunku bankowego możesz też rozwiązać w rozmowie z konsultantem mLinii. Konsultant przyjmie dyspozycję wypowiedzenia umowy konta po potwierdzeniu Twojej tożsamości.

Zanim zadzwonisz na mLinię, przygotuj identyfikator klienta i telekod. Infolinia jest dostępna przez całą dobę, bez względu na dzień tygodnia. Konsultanci odbierają połączenia pod numerami:

  • +48 42 6 300 800 – telefony stacjonarne
  • 783 300 800 – telefony komórkowe
  • 801 300 800 – telefony stacjonarne i komórkowe, przy czym to połączenie może być droższe (w zależności od umowy z operatorem)

Jeżeli korzystasz z aplikacji mobilnej mBanku, to z konsultantem możesz połączyć się również za jej pomocą – to tzw. mLinia na klik. Jak to zrobić? W górnym prawym rogu ekranu aplikacji znajdziesz ikonkę telefonu i wystarczy, że ją wybierzesz. Połączenie to jest traktowane jako połączenie z numerem stacjonarnym.

Jaki jest okres wypowiedzenia umowy?

Standardowy okres wypowiedzenia umowy rachunku bankowego w mBanku wynosi miesiąc. Najpewniej właśnie taki okres będzie obowiązywał również w Twoim przypadku. Jeżeli jednak chcesz mieć pewność, zajrzyj do umowy – to właśnie w niej znajdziesz informację o terminie wypowiedzenia.

Nie chcesz czekać całego miesiąca? W niektórych sytuacjach mBank może skrócić okres wypowiedzenia – przewidziane są 2 wyjątki:

  • Wypowiedzenie w trybie natychmiastowym. Możesz z niego skorzystać np. wtedy, gdy decyzję o zamknięciu rachunku podjąłeś po zmianie tabeli prowizji i opłat czy regulaminu.
  • Skrócony okres wypowiedzenia. Możesz się na niego zdecydować, gdy np. nie masz karty debetowej do rachunku.

Jak mBank liczy okres wypowiedzenia? Od dnia, w którym otrzyma pisemne wypowiedzenie. Jeżeli wniosek o wypowiedzenie umowy złożyłeś w serwisie transakcyjnym, to termin będzie biegł od dnia jego złożenia.

Nie tylko Ty możesz wypowiedzieć umowę – prawo do tego ma także mBank. Okres wypowiedzenia wynosi wówczas:

  • 2 miesiące – gdy m.in. przez ponad 24 kolejne miesiące nie wykonałeś żadnej transakcji na rachunku.
  • jest zniesiony (wypowiedzenie ze skutkiem natychmiastowym) – gdy np. podałeś nieprawdziwe informacje.

Bank informuje o wypowiedzeniu rachunku bankowego pisemnie – otrzymasz takie pismo na podany adres korespondencyjny. Znajdziesz w nim informację o powodach wypowiedzenia umowy oraz prośbę o podanie numeru rachunku, na który zostaną przekazane środki z konta.

Ranking kont osobistych
1Konta, promocje i opinie w Banku Pekao

Konto Przekorzystne w Banku Pekao

37090 osób wybrało tę ofertę
Konto
0 zł
Karta
0 / 4 zł
Bankomaty
0 / 2,3% min. 5 zł
Przelew internetowy
0 zł
Płatności mobilne
Cechy konta
  • tanie i nowoczesne konto osobiste
  • funkcjonalna aplikacja mobilna PeoPay
  • atrakcyjny program rabatowy Galeria Rabatów
  • możliwość uruchomienia bezpłatnego Eurokonta Walutowego
  • 3,5% na koncie oszczędnościowym
Aplikacja mobilna Tak
Promocje
Opłata za otwarcie konta

0 zł

Miesięczna opłata za prowadzenie konta

0 zł

Typ karty płatniczej
  • Mastercard Debit FX
  • Visa Debit Gold
Funkcjonalności karty
  • realizacja płatności zbliżeniowych
  • realizacja płatności internetowych
  • cashback
  • zabezpieczenie 3D Secure
  • karta wielowalutowa
  • program rabatowy
Opłata za wydanie karty

0 zł

Miesięczna opłata za kartę

4 zł

opłata nie jest pobierana, jeżeli miesięczne wpływy wynoszą min. 500 zł, a klient zrealizuje co najmniej 1 transakcję bezgotówkową za pomocą karty lub PeoPay
Płatności mobilne
Wypłata gotówki w bankomatach w Polsce
  • 0 zł z bankomatów Banku Pekao
  • 0 zł za 2 wypłaty w miesiącu z bankomatów innych banków (dodatkowo musi być spełniony warunek: 500 zł wpływu na konto i 1 wykonana transakcja)
  • 2,3% min. 5 zł – w pozostałych przypadkach
Wypłata gotówki w bankomatach Blikiem
  • 0 zł z bankomatów Banku Pekao
  • 0 zł za 2 wypłaty w miesiącu z bankomatów innych banków (dodatkowo musi być spełniony warunek: 500 zł wpływu na konto i 1 wykonana transakcja)
  • 2,3% min. 5 zł – w pozostałych przypadkach
Wypłata gotówki w bankomatach za granicą

2,3%, min. 5 zł (0 zł, jeżeli miesięczne wpływy wynoszą min. 500 zł, a klient zrealizuje co najmniej 1 transakcję bezgotówkową za pomocą karty lub PeoPay).

Wpłata gotówki we wpłatomacie

0 zł we wpłatomatach Pekao

Przelew krajowy

0 zł

Przelew natychmiastowy

5 zł

Przelew na telefon BLIK

0 zł

Przelew europejski SEPA

9,90 zł

Przelew zagraniczny SWIFT
  • 0,50% min 30,00 zł max 250,00 zł (tryb zwykły)
  • 0,60% min 50,00 zł max 300,00 zł (tryb pilny)
  • 0,75% min 70,00 zł max 400,00 zł (tryb ekspres)
Zlecenie stałe

0 zł

Polecenie zapłaty

0 zł

Dane adresoweul. Grzybowska 53/57, 00-844 Warszawa
Telefon+48 22 59 12 232 lub 801 365 365
NIP526-000-68-41
Ukryj szczegóły
Konto
0 zł
Karta
0 / 5 / 11 zł
Bankomaty
0 / 1 / 5 zł
Przelew internetowy
0 zł
Płatności mobilne
Cechy konta
  • możliwość realizacji transakcji walutowych bez prowizji
  • dostęp do programu rabatowego zapewniającego korzyści u licznych partnerów
  • dostęp do ubezpieczenia assistance
  • dostęp do lokat o atrakcyjnym oprocentowaniu
  • bezpłatne wypłaty środków z bankomatów na terenie całej Polski, a także poza jej granicami
Aplikacja mobilna Tak
Promocje
Opłata za otwarcie konta

0 zł

Miesięczna opłata za prowadzenie konta

0 zł

Typ karty płatniczej
  • Visa Millennium 360°
  • Mastercard Millennium 360°
Funkcjonalności karty
  • realizacja płatności zbliżeniowych
  • realizacja płatności internetowych
  • cashback
  • zabezpieczenie 3D Secure
Opłata za wydanie karty

0 zł

Miesięczna opłata za kartę
  • 0 zł po spełnieniu warunku aktywności:
    • dla osób 18 - 26 lat - wykonanie 1 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
    • dla osób powyżej 26 lat - wykonanie 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
  • 5 zł – dla osób w wieku 18-26 lat
  • 11 zł – dla osób powyżej 26 lat
Płatności mobilne
Wypłata gotówki w bankomatach w Polsce
  • 0 zł w bankomatach Banku Millennium
  • 0 zł w pozostałych bankomatach po spełnieniu warunku aktywności:
    • dla osób 18 - 26 lat - wykonanie 1 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
    • dla osób powyżej 26 lat - wykonanie 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
  • 1 zł w bankomatach Santander Bank Polska oraz Planet Cash
  • 5 zł w pozostałych bankomatach
Wypłata gotówki w bankomatach Blikiem

0 zł

Wypłata gotówki w bankomatach za granicą

5 zł + 2% za przewalutowanie dla kwot powyżej 1000 zł / miesięcznie

bank nie pobiera opłat, po spełnieniu warunku aktywności: wykonanie 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu

Wpłata gotówki we wpłatomacie

0 zł

Przelew krajowy

0 zł

Przelew natychmiastowy

9,90 zł

Przelew na telefon BLIK

0 zł

Przelew europejski SEPA

0 zł, spread 5,8%

Przelew zagraniczny SWIFT

0,5% (min. 20 zł max. 125 zł) kwoty przelewu

Zlecenie stałe

0 zł

Polecenie zapłaty

0 zł

Dane adresoweul. Stanisława Żaryna 2A, 02-593 Warszawa
Telefon801 331 331 lub +48 22 598 40 40
NIP526-021-29-31
Ukryj szczegóły
Konto
0 / 6 zł
Karta
0 / 9 zł
Bankomaty
0 / 3 zł
Przelew internetowy
0 zł
Płatności mobilne
Cechy konta
  • rachunek dla osób od 13. roku życia
  • możliwość dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb,
  • brak opłat za przelewy krajowe
  • możliwość wykupienia pakietów bezpłatnych wypłat z bankomatów w kraju i za granicą
Aplikacja mobilna Tak
Promocje
Opłata za otwarcie konta

0 zł

Miesięczna opłata za prowadzenie konta
  • 0 zł, jeśli masz mniej niż 26 lat lub wykonasz transakcje na kwotę min. 300 zł Blikiem lub kartą
  • 6 zł w przeciwnym razie
Typ karty płatniczej
  • Dopasowana Mastercard,
  • Dopasowana Visa
Funkcjonalności karty
  • realizacja płatności zbliżeniowych
  • realizacja płatności internetowych
  • cashback
  • zabezpieczenie 3D Secure
  • karta wielowalutowa
  • program rabatowy
Opłata za wydanie karty

0 zł

Miesięczna opłata za kartę
  • 0 zł, jeśli masz mniej niż 26 lat i wykonasz 1 transakcję kartą lub Blikiem
  • 0 zł, jeśli masz powyżej 26 lat i wykonasz transakcje na kwotę min. 300 zł Blikiem lub kartą
  • 9 zł w przeciwnym razie
Płatności mobilne
Wypłata gotówki w bankomatach w Polsce
  • 0 zł za wypłaty z bankomatów Santander Bank Polska
  • 0 zł za wypłaty z pozostałych bankomatów, realizowane za pomocą BLIK
  • 0 zł ze wszystkich bankomatów w Polsce (tylko dla osób do 26. roku życia)
  • 3 zł z obcych bankomatów dla klientów powyżej 26 roku życia

5 zł za pakiet darmowych wypłat ze wszystkich bankomatów w Polsce

Wypłata gotówki w bankomatach Blikiem

0 zł

Wypłata gotówki w bankomatach za granicą
  • 0 zł + 2,8% prowizji dla osób do 26. roku życia
  • 5 zł + 2,8% prowizji dla pozostałych osób
Wpłata gotówki we wpłatomacie

0 zł - we wpłatomatach Santander

Przelew krajowy

0 zł

Przelew natychmiastowy

0 zł

Przelew na telefon BLIK

0 zł

Przelew europejski SEPA

0 zł

Przelew zagraniczny SWIFT

0,2% wartości przelewu (min. 20,00 zł, max. 200,00 zł)

Zlecenie stałe

0 zł

Polecenie zapłaty

0 zł

Dane adresoweAl. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa
Telefon1 9999 lub +48 61 81 1 9999
NIP896-000-56-73
Ukryj szczegóły

Komentarze i opinie użytkowników

Opinie nie są weryfikowane pod kątem ich pochodzenia od konsumentów, którzy używali i mają doświadczenie z danym produktem lub usługą finansową.
Bądź pierwszy, napisz opinię!