Raiffeisen Digital Bank

Bank w 100% cyfrowy. Zakładanie konta nie wymaga wizyty w banku, ani wyczekiwania na kuriera z dokumentami do podpisu. Wszystko odbywa się w wirtualnym świecie, a najważniejsze produkty bankowe dostępne są zupełnie za darmo. Poznaj Digital Bank AG.

Na polskim rynku pojawił się pod koniec 2021 roku, a od 1 grudnia 2022 roku działa jako odrębny podmiot bankowy Raiffeisen Digital Bank AG z siedzibą w Wiedniu. Działalność banku realizowana jest na podstawie austriackiej licencji bankowej. Polakom ofertuje niewielki, jednak tani wachlarz usług bankowych, który powinien przypaść do gustu oszczędnym i samodzielnym konsumentom.

Nowoczesność zakorzeniona w tradycji 

Mogłoby się wydawać, że jest to nowy twór w sektorze usług bankowych. I o ile sama koncepcja obsługi klientów jest dość innowacyjna, to sam bank posiada bogatą historię. Jego korzenie sięgając aż do 1886 roku, gdy pierwszy bank Raiffeisen założono w Austrii (w Mühldorf). Przez kolejne dziesięciolecia bank intensywnie się rozwijał, podążając za zmieniającymi się potrzebami klientów. 

Dziś Raiffeisen Digital Bank stał się bankiem w pełni cyfrowym. Oferując swoje rozwiązania konsumentom w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Celem banku jest zaspokojenie podstawowych potrzeb klientów, a przy tym chce być tym, który „jest zaufany, szybki, łatwy i ma prawdziwie ludzki charakter”.

 Od pożyczek do oszczędności

Pod koniec 2021 roku w ofercie dostępne były jedynie pożyczki. Dopiero w połowie 2023 roku cyfrowy bank zdecydował się rozbudować wachlarz usług o konta osobiste i konta oszczędnościowe. Dodatkowo klienci mają do swojej dyspozycji wirtualną kartę debetową Visa Gold oraz aplikację mobilną, która umożliwia zarządzanie wszystkimi produktami.

Wyraźnie widać, że bank skoncentrował się na zapewnieniu klientom dostępu do najbardziej potrzebnych i podstawowych usług bankowych, które są w pełni darmowe. Co ciekawe, oferta kont oszczędnościowych jest dość konkurencyjna w stosunku do ofert innych podmiotów działających w tym sektorze.

Bank otwartych na cyfrowy świat

Biorąc pod uwagę specyfikę obsługi klientów trudno nie zauważyć, że nie jest to typowa tradycyjna bankowość. Wszystko opiera się na obsłudze aplikacji mobilnej i samodzielności jej użytkowników. Co więcej, wirtualna karta debetowa w pewien sposób zawęża grono potencjalnych klientów. Ich smarfony muszą posiadać funkcję płatności zbliżeniowych. Można wobec tego stwierdzić, że jest to bank dla nowoczesnych i otwartych na cyfrowy świat ludzi, którzy przede wszystkim szukają funkcjonalnych i tanich rozwiązań bankowych.