Jak zamknąć konto w Santander Bank Polska?

Jak zamknąć konto w Santander Bank Polska?

Masz poczucie, że bank utrudnia ci likwidację rachunku bankowego? W takim razie pokażemy ci, jak łatwo i skutecznie zamknąć konto, korzystając z różnych dostępnych metod. Sprawdź nasze wskazówki i pozbądź się zbędnych formalności przy zamykaniu konta w Santander Bank Polska.

Jak zamknąć konto bankowe?

Robisz porządki finansach i klamka zapadła. Doszedłeś do wniosku, że musisz zamknąć rachunek bankowy w Santander Bank Polska. I choć bank pewnie wolałby, abyś został ich klientem, to daje ci aż 4 sposoby, aby wypowiedzieć umowę o prowadzenie rachunku bankowe. Są to:

  • zamknięcie konta online,
  • zamknięcie konta telefonicznie,
  • zamknięcie konta korespondencyjnie,
  • zamknięcie konta w oddziale banku.

Przyjrzyjmy się im po kolei.

Zamykam konto w Santander Bank Polska online

W przypadku Santander Bank Polski możesz zamknąć swoje konto poprzez system bankowości elektronicznej lub aplikację mobilną. Jednak proces ten sprowadza się do krótkiej rozmowy z konsultantem, który przyjmie od ciebie taką dyspozycję. A jak wygląda taka procedura?

Przede wszystkim zaloguj się na swoje konto. Następnie poszukaj sekcji „Twoje sprawy”, w której powinieneś wybrać opcję „Twoje produkty”, a następnie „Konta”. W tym momencie pojawi się opcja „Zrezygnuj z konta”. Po jej wyborze czeka cię krótka rozmowa z konsultantem. Wybierz zatem połączenie i potwierdź swoją decyzję.

Co ważne, system domyślnie zaproponuje ci wideorozmowę, ale nie musisz włączać kamery. Dodatkowo konsultant nie będzie wymagał od ciebie dodatkowej weryfikacji, ponieważ ma dostęp do danych klienta, który się z nim połączył. 

I to wszystko. Po zakończeniu rozmowy rozpocznie się proces zamykania twojego konta przez bank.

Zamykam konto w Santander Bank Polska przez infolinię

Jeśli nie masz ochoty na wideo rozmowy przez bankowość elektroniczną czy aplikację mobilną, zawsze możesz połączyć się z bankiem przez tradycyjną infolinię. Działa ona 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, dzięki czemu możesz zrezygnować ze swojego konta w dogodnym dla siebie momencie. 

Sama procedura jest stosunkowo krótka i nie powinna zająć ci więcej niż kilkanaście minut. Po dodzwonieniu się na infolinię i wyjaśnieniu, w jakiej sprawie dzwonisz, zostaniesz przełączony do osoby, która zajmuje się wypowiadaniem umów. Co ważne, zawczasu przygotuj sobie dane, dzięki którym konsultant potwierdzi twoją tożsamość. Dzięki temu cały proces potrwa jeszcze krócej i sprawniej. 

A pod jaki numer masz zadzwonić? Oto numery infolinii Santander Bank Polska:

  • 1 9999,
  • (+48) 61 81 1 9999 – z telefonów zagranicznych.

Pamiętaj, aby przy okazji takiej rozmowy wycofać udzielone zgody marketingowe. W ten sposób bank nie będzie mógł wysyłać ci reklam. Poza tym na koniec warto poprosić konsultanta o przesłanie potwierdzenia dyspozycji zamknięcia twojego konta SMS-em lub mailowo.

Zamykam konto w Santander Bank Polska listownie

Jeszcze innym sposobem zamykania konta bankowego w Santander Bank Polska jest wysłanie wniosku listownie. Możesz skorzystać z gotowego wzoru bądź samodzielnie napisać takie pismo. Muszą się w nim naleźć następujące informacje:

  • twoje dane osobowe,
  • twój numer telefonu do kontaktu,
  • numer zamykanego konta,
  • wskazanie sposobu zadysponowania środków, jakie masz na koncie (np. podanie numeru rachunku w innym banku).

Co ważne, taki wniosek musisz własnoręcznie podpisać, a twój podpis musi zostać potwierdzony przez notariusza. Jak się domyślasz, to sprawia, że korespondencyjne zamknięcie konta w Santander Bank Polska jest utrudnione. Wprawdzie na infolinii banku możemy się dowiedzieć, że jeśli twój wniosek nie będzie miał pieczątki od notariusza, to konsultant zadzwoni do ciebie, aby potwierdzić złożoną przez ciebie dyspozycję. Jeśli jednak akurat nie będziesz w stanie odebrać telefonu, twój wniosek zostanie odrzucony, czyli nie zamkniesz swojego konta.

Niemniej, jeśli zdecydujesz się właśnie na tę opcję, pisemne wypowiedzenie konta prześlij na adres:

Santander Bank Polska

Nałęczowska 14

20-701 Lublin.

Najlepiej skorzystaj z listu poleconego z potwierdzeniem odbioru. 

Zamykam konto w Santander Bank Polska w oddziale banku

Nie masz ochoty nigdzie dzwonić czy korzystać z usług notariusza? Zawsze możesz zamknąć swoje konto, udając się do jednego z oddziałów Santander Bank Polska. Najbliższą placówkę i godziny jej otwarcia możesz sprawić bezpośrednio na stronie banku. Korzystając z tego sposobu, procedura zamykania konta zostanie przeprowadzona w twoim imieniu przez pracownika banku.

O czym pamiętać przy zamykaniu konta w Santander Bank Polska?

Co jeszcze musisz wiedzieć, zanim zamkniesz konto w Santander Bank Polska?

Przede wszystkim Twoje konto bankowe nie zostanie zlikwidowane z dnia na dzień. Okres wypowiedzenia umowy w przypadku Santandera wynosi 28 dni, co oznacza, że za ten czas bank pobierze jeszcze standardowe opłaty.

W związku z tym zostaw na swoim koncie niewielką kwotę, która wystarczy na pokrycie tych opłat. Ponadto jeszcze przed złożeniem dyspozycji o zamknięcie konta możesz wypłacić z niego swoje pieniądze. Natomiast jeśli tego nie zrobisz, Santander Bank Polska przeleje te środki na wskazany przez ciebie rachunek.

Poza tym, gdy zlikwidujesz konto, automatycznie ważność stracą karty do niego przepisane.

A co w przypadku ujemnego salda? Najpierw spłać debet, aby móc zamknąć konto.

I to wszystko, co powinieneś wiedzieć o likwidacji konta w Santander Bank Polska. Jeśli tylko nie jesteś zadowolony z usług danego banku lub znalazłeś lepszą ofertę, śmiało przenoś środki do innego banku. Zwłaszcza jeśli dzięki temu możesz zaoszczędzić. 

Źródła:

Komentarze i opinie użytkowników

Opinie nie są weryfikowane pod kątem ich pochodzenia od konsumentów, którzy używali i mają doświadczenie z danym produktem lub usługą finansową.
Bądź pierwszy, napisz opinię!