Masterpass - Elektroniczny portfel od Mastercard

Masterpass - Elektroniczny portfel od Mastercard

W 2013 roku MasterCard stworzył system płatności internetowych, tzw. elektroniczny portfel płatniczy (wallet), który zapewnia wygodną, bezpieczną i szybką realizację płatności w Internecie, za pośrednictwem dowolnego urządzenia mobilnego (takiego jak: smartfon, tablet, laptop/komputer).

Początkowo system dostępny był tylko w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Szwecji, Singapurze, Izraelu, we Włoszech oraz Australii. W Polsce teoretycznie dostępny jest od lipca 2014 roku, jednak dopiero teraz można mówić o dynamicznym wzroście popularności tego rozwiązania.

Masterpass – co to jest?

To jedna z metod płatności on-line, która jest prosta i bezpieczna. Elektroniczny portfel Masterpass umożliwia realizację płatności dowolną kartą płatniczą (debetową, kredytową oraz pre-paid, wydaną przez Mastercard lub Visa), która została zapisana w portfelu płatniczym zarejestrowanym w usłudze Masterpass. Osoba korzystająca z Masterpass nie musi podawać danych karty płatniczej, ani też logować się do systemu bankowości elektronicznej w celu uregulowania należności za realizowane w sieci zakupy. Wystarczy jedynie zalogować się do posiadanego portfela Masterpass, który obsługiwany jest przez wszelkiego typu urządzenia mobilne z dostępem do Internetu, zarówno w kraju jak i za granicą.

Kto może korzystać z Masterpass?

W skrócie – każdy. Z usługi Masterpass mogą korzystać wszystkie osoby, które posiadają kartę płatniczą. W tym miejscu warto podkreślić, że mogą z niej korzystać zarówno osoby indywidualne, jak i firmy. Nazwa usługi może być nieco myląca, ponieważ wbrew pozorom nie jest ona zarezerwowana tylko i wyłącznie dla posiadaczy kart MasterCard. Zgodnie z zapewnieniami dostawcy usługi, nie ma żadnych przeciwskazań, aby w wirtualnym portfelu znalazły się karty również innych wystawców, np. VISA.

Jak działa Masterpass?

Realizacja płatności za pomocą Masterpass jest prostsza niż realizacja płatności internetowych za pomocą przelewu internetowego czy też płatności kartą płatniczą. Wynika to z tego, że nie trzeba już pamiętać loginu i hasła do swojego konta w banku, czy też podawać numeru karty.

W przypadku elektronicznego portfela płatność internetowa jest tak prosta, jak zalogowanie się do skrzynki mailowej.

Aby rozpocząć korzystanie z Masterpass, należy:

  1. Aktywować elektroniczny portfel Masterpass korzystając z bankowości lub aplikacji mobilnej banków: Raiffeisen Polbank, BZ WBK, BGŻ BNP Paribas S.A. lub Banku Pekao.
  2. Uzupełnić swoje dane – imię, nazwisko, numer telefonu komórkowego, adres mailowy, a także ustalić hasło logowania do elektronicznego portfela.
  3. Dodać karty płatnicze, które chce się umieścić w elektronicznym portfelu.

W przypadku osób posiadających rachunek w banku, który nie obsługuje elektronicznego portfela Masterpass, można:

Realizując płatność za pomocą Masterpass wystarczy jedynie kliknąć w przycisk z napisem „Masterpass”, wybrać portfel (bankowy lub partnerski), a następnie zalogować się podając login i hasło.

Gdzie można realizować płatności za pomocą Masterpass?

Z technicznego punktu widzenia – praktycznie w każdym sklepie i portalu internetowym, który dopuszcza tę formę płatności online.

Według dostawcy usługi, aktualnie już połowa punktów handlowo-usługowych w branży e-commerce umożliwia swoim klientom regulowanie płatności za pomocą elektronicznego portfela.

Czy Masterpass to bezpieczne rozwiązanie?

Masterpass uznawany jest jako w pełni bezpieczne rozwiązanie, przez wzgląd na zastosowane zabezpieczenia, takie jak:

  • weryfikacja użytkownika na etapie zakładania portfela oraz dodawania karty/kart;
  • zabezpieczenie (uwierzytelnienie) realizowanych płatności za pomocą mPIN-u, który eliminuje konieczność podawania kodów CVV/CVC dostępnych na karcie.

Ile to kosztuje?

Korzystanie z portfela Mastercard, niezależnie od tego czy jest on utworzony z poziomu bankowości elektronicznej czy też dedykowanego portalu Mastercard, jest w pełni darmowe.

Więcej korzyści z Masterpass

Przez wzgląd na rosnącą popularność portfela Masterpass, coraz więcej partnerów premiuje swoich klientów, którzy decydują się na tę formę realizacji płatności za zrealizowane zakupy produktów lub usług.

Zazwyczaj użytkownicy Masterpass mogą liczyć na rabaty, które oferowane są w formie obniżki ceny (np. o 10 złotych, 20 złotych, 50 złotych lub wyrażonych w procentach – 10%, 20% itd.) lub zwrot części wydatków.

Informacje o bieżących promocjach można odnaleźć m.in. logując się do swojego portfela.

Ranking kont osobistych
1Konta, promocje i opinie w Banku Pekao

Konto Przekorzystne w Banku Pekao

40658 osób wybrało tę ofertę
Konto
0 zł
Karta
0 / 4 zł
Bankomaty
0 / 2,3% min. 5 zł
Przelew internetowy
0 zł
Płatności mobilne
Cechy konta
  • tanie i nowoczesne konto osobiste
  • funkcjonalna aplikacja mobilna PeoPay
  • atrakcyjny program rabatowy Galeria Rabatów
  • możliwość uruchomienia bezpłatnego Eurokonta Walutowego
  • 3,5% na koncie oszczędnościowym
Aplikacja mobilna Tak
Promocje
Opłata za otwarcie konta

0 zł

Miesięczna opłata za prowadzenie konta

0 zł

Typ karty płatniczej
  • Mastercard Debit FX
  • Visa Debit Gold
Funkcjonalności karty
  • realizacja płatności zbliżeniowych
  • realizacja płatności internetowych
  • cashback
  • zabezpieczenie 3D Secure
  • karta wielowalutowa
  • program rabatowy
Opłata za wydanie karty

0 zł

Miesięczna opłata za kartę

4 zł

opłata nie jest pobierana, jeżeli miesięczne wpływy wynoszą min. 500 zł, a klient zrealizuje co najmniej 1 transakcję bezgotówkową za pomocą karty lub PeoPay
Płatności mobilne
Wypłata gotówki w bankomatach w Polsce
  • 0 zł z bankomatów Banku Pekao
  • 0 zł za 2 wypłaty w miesiącu z bankomatów innych banków (dodatkowo musi być spełniony warunek: 500 zł wpływu na konto i 1 wykonana transakcja)
  • 2,3% min. 5 zł – w pozostałych przypadkach
Wypłata gotówki w bankomatach Blikiem
  • 0 zł z bankomatów Banku Pekao
  • 0 zł za 2 wypłaty w miesiącu z bankomatów innych banków (dodatkowo musi być spełniony warunek: 500 zł wpływu na konto i 1 wykonana transakcja)
  • 2,3% min. 5 zł – w pozostałych przypadkach
Wypłata gotówki w bankomatach za granicą

2,3%, min. 5 zł (0 zł, jeżeli miesięczne wpływy wynoszą min. 500 zł, a klient zrealizuje co najmniej 1 transakcję bezgotówkową za pomocą karty lub PeoPay).

Wpłata gotówki we wpłatomacie

0 zł we wpłatomatach Pekao

Przelew krajowy

0 zł

Przelew natychmiastowy

5 zł

Przelew na telefon BLIK

0 zł

Przelew europejski SEPA

9,90 zł

Przelew zagraniczny SWIFT
  • 0,50% min 30,00 zł max 250,00 zł (tryb zwykły)
  • 0,60% min 50,00 zł max 300,00 zł (tryb pilny)
  • 0,75% min 70,00 zł max 400,00 zł (tryb ekspres)
Zlecenie stałe

0 zł

Polecenie zapłaty

0 zł

Dane adresoweul. Grzybowska 53/57, 00-844 Warszawa
Telefon+48 22 59 12 232 lub 801 365 365
NIP526-000-68-41
Ukryj szczegóły
Konto
0 zł
Karta
0 / 5 / 11 zł
Bankomaty
0 / 1 / 5 zł
Przelew internetowy
0 zł
Płatności mobilne
Cechy konta
  • możliwość realizacji transakcji walutowych bez prowizji
  • dostęp do programu rabatowego zapewniającego korzyści u licznych partnerów
  • dostęp do ubezpieczenia assistance
  • dostęp do lokat o atrakcyjnym oprocentowaniu
  • bezpłatne wypłaty środków z bankomatów na terenie całej Polski, a także poza jej granicami
Aplikacja mobilna Tak
Promocje
Opłata za otwarcie konta

0 zł

Miesięczna opłata za prowadzenie konta

0 zł

Typ karty płatniczej
  • Visa Millennium 360°
  • Mastercard Millennium 360°
Funkcjonalności karty
  • realizacja płatności zbliżeniowych
  • realizacja płatności internetowych
  • cashback
  • zabezpieczenie 3D Secure
Opłata za wydanie karty

0 zł

Miesięczna opłata za kartę
  • 0 zł po spełnieniu warunku aktywności:
    • dla osób 18 - 26 lat - wykonanie 1 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
    • dla osób powyżej 26 lat - wykonanie 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
  • 5 zł – dla osób w wieku 18-26 lat
  • 11 zł – dla osób powyżej 26 lat
Płatności mobilne
Wypłata gotówki w bankomatach w Polsce
  • 0 zł w bankomatach Banku Millennium
  • 0 zł w pozostałych bankomatach po spełnieniu warunku aktywności:
    • dla osób 18 - 26 lat - wykonanie 1 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
    • dla osób powyżej 26 lat - wykonanie 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
  • 1 zł w bankomatach Santander Bank Polska oraz Planet Cash
  • 5 zł w pozostałych bankomatach
Wypłata gotówki w bankomatach Blikiem

0 zł

Wypłata gotówki w bankomatach za granicą

5 zł + 2% za przewalutowanie dla kwot powyżej 1000 zł / miesięcznie

bank nie pobiera opłat, po spełnieniu warunku aktywności: wykonanie 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu

Wpłata gotówki we wpłatomacie

0 zł

Przelew krajowy

0 zł

Przelew natychmiastowy

9,90 zł

Przelew na telefon BLIK

0 zł

Przelew europejski SEPA

0 zł, spread 5,8%

Przelew zagraniczny SWIFT

0,5% (min. 20 zł max. 125 zł) kwoty przelewu

Zlecenie stałe

0 zł

Polecenie zapłaty

0 zł

Dane adresoweul. Stanisława Żaryna 2A, 02-593 Warszawa
Telefon801 331 331 lub +48 22 598 40 40
NIP526-021-29-31
Ukryj szczegóły
Konto
0 / 6 zł
Karta
0 / 9 zł
Bankomaty
0 / 3 zł
Przelew internetowy
0 zł
Płatności mobilne
Cechy konta
  • rachunek dla osób od 13. roku życia
  • możliwość dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb,
  • brak opłat za przelewy krajowe
  • możliwość wykupienia pakietów bezpłatnych wypłat z bankomatów w kraju i za granicą
Aplikacja mobilna Tak
Promocje
Opłata za otwarcie konta

0 zł

Miesięczna opłata za prowadzenie konta
  • 0 zł, jeśli masz mniej niż 26 lat lub wykonasz transakcje na kwotę min. 300 zł Blikiem lub kartą
  • 6 zł w przeciwnym razie
Typ karty płatniczej
  • Dopasowana Mastercard,
  • Dopasowana Visa
Funkcjonalności karty
  • realizacja płatności zbliżeniowych
  • realizacja płatności internetowych
  • cashback
  • zabezpieczenie 3D Secure
  • karta wielowalutowa
  • program rabatowy
Opłata za wydanie karty

0 zł

Miesięczna opłata za kartę
  • 0 zł, jeśli masz mniej niż 26 lat i wykonasz 1 transakcję kartą lub Blikiem
  • 0 zł, jeśli masz powyżej 26 lat i wykonasz transakcje na kwotę min. 300 zł Blikiem lub kartą
  • 9 zł w przeciwnym razie
Płatności mobilne
Wypłata gotówki w bankomatach w Polsce
  • 0 zł za wypłaty z bankomatów Santander Bank Polska
  • 0 zł za wypłaty z pozostałych bankomatów, realizowane za pomocą BLIK
  • 0 zł ze wszystkich bankomatów w Polsce (tylko dla osób do 26. roku życia)
  • 3 zł z obcych bankomatów dla klientów powyżej 26 roku życia

5 zł za pakiet darmowych wypłat ze wszystkich bankomatów w Polsce

Wypłata gotówki w bankomatach Blikiem

0 zł

Wypłata gotówki w bankomatach za granicą
  • 0 zł + 2,8% prowizji dla osób do 26. roku życia
  • 3 zł + 2,8% prowizji dla pozostałych osób
Wpłata gotówki we wpłatomacie

0 zł - we wpłatomatach Santander

Przelew krajowy

0 zł

Przelew natychmiastowy

0 zł

Przelew na telefon BLIK

0 zł

Przelew europejski SEPA

0 zł

Przelew zagraniczny SWIFT

0,2% wartości przelewu (min. 20,00 zł, max. 200,00 zł)

Zlecenie stałe

0 zł

Polecenie zapłaty

0 zł

Dane adresoweAl. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa
Telefon1 9999 lub +48 61 81 1 9999
NIP896-000-56-73
Ukryj szczegóły

Podsumowanie

Usługa elektronicznego porfela Masterpass to sposób na wygodne płatności w sieci. Dzięki niej już nie trzeba logować się do swojego konta w banku lub sięgać po kartę płatniczą, za każdym razem gdy realizuje się zakupy w Internecie. Rozwiązanie jest w pełni bezpieczne, do tego pozwala na utworzenie kilku portfeli, a także dodanie kart zarówno MasterCard jak i VISA. Z całą pewnością portfel elektroniczny przypadnie do gustu osobom, które chętnie i często robią zakupy w sklepach internetowych, kupują bilety do kina/na koncerty itd. przez portale internetowe, czy też zamawiają jedzenie w systemie online. Dodatkową korzyścią są liczne promocje i rabaty, z których mogą korzystać tylko użytkownicy Masterpass.

Komentarze i opinie o Masterpass

Opinie nie są weryfikowane pod kątem ich pochodzenia od konsumentów, którzy używali i mają doświadczenie z danym produktem lub usługą finansową.
  • Anita
    NIe jest fajne... Bardzo często są problemy z połączeniem. Chwalą się, że szybko, ale to guzik prawda. Nie polecam
    Odpowiedz
  • Justyna
    kpina, dodanie karty do konta nie działa, za każdą próbą dodania przy zatwierdzaniu cofa się do ekranu logowania. i tak od kilku dni. ogarnijcie to.
    Odpowiedz
  • Justyna
    Hej, super usługa, fajnie jakby większość sklepu wprowadziła te płatności bo to wiele ułatwia i przyspiesza proces zakupu.
    Odpowiedz
  • waweł
    moim zdaniem fajna usługa, raz się konfiguruje i później dużo łatwiej płacić.
    Odpowiedz
  • Anka
    Już kilka razy próbowałam kupić bilet do kina helios- nie udało się. MasterPas nie działa.
    Odpowiedz