Zastanawiasz się nad zamknięciem konta w ING Banku Śląskim, ale nie do końca wiesz, jak się za to zabrać? Skorzystaj z naszego krótkiego poradnika.
ING Bank Śląski jest jednym z najstarszych i największych banków w Polsce. W latach 90. zaczynał swoją działalność, jako bank państwowy, pod nazwą Bank Śląski. Po latach – już jako spółka akcyjna – został wykupiony przez wywodzącą się z Holandii grupę finansową o nazwie ING. Z tego połączenia powstał dziś znany nam dobrze bank. Jak zamknąć w nim konto? O tym już za moment.
Jakie są sposoby zamknięcia konta w ING?
Konto w ING Banku Śląskim zamknąć można na dwa sposoby:
- w oddziale banku,
- listownie.
O każdym z nich szerzej opowiemy w dalszej części naszego poradnika. Niestety, nie ma możliwości zamknięcia konta przez internet czy za pośrednictwem infolinii bankowej, podczas rozmowy z konsultantem.
Zanim zdecydujesz się skorzystać z którejś z metod zamknięcia konta, najlepiej przelej wszystkie środki, jakie Ci na nim zostały, na rachunek, z którego zamierzasz korzystać po likwidacji tego w ING Banku Śląskim. To pozwoli Ci chociażby uniknąć opłaty za wypłatę pieniędzy w placówce, podczas procedury likwidacji konta.
Jaki jest okres wypowiedzenia umowy?
Jeśli chodzi o ING Bank Śląski, pojęcie okresu wypowiedzenia w przypadku zamykania konta bankowego, w zasadzie nie istnieje. To oznacza, że zaraz po likwidacji rachunku – w placówce lub listownie – przestanie on istnieć.
Rozwiązanie umowy rachunku ze skutkiem natychmiastowym jest niemożliwe tylko w bardzo ważnych sytuacjach, m.in.: gdy zalegasz ze spłatą jakiegoś zobowiązania, Twoje konto zajęte jest egzekucją komorniczą, wykorzystujesz je do prowadzenia rozliczeń z tytułu posiadania działalności gospodarczej, istnieje domniemanie popełnienia przestępstwa przez Ciebie, jako posiadacza rachunku. Wówczas okres wypowiedzenia wyniesie co najmniej 2 miesiące.
Pamiętaj, że zamknięcie konta w ING Banku Śląskim nie jest równoznaczne z odstąpieniem od przetwarzania przez niego Twoich danych marketingowych. By i ten temat został zamknięty, musisz wycofać wszelkie zgody marketingowe dla banku, jakie kiedykolwiek wyraziłeś. Warto poprosić o kopię wszystkich dokumentów, które – również w tym celu – podpisujesz podczas likwidacji konta.
Zamknięcie konta w placówce
Zamknięcie konta w oddziale ING Banku Śląskiego rozpocznij najlepiej od wyszukania placówki, do której masz najbliżej. W tym celu skorzystaj z wyszukiwarki na stronie banku. Jeśli planujesz wypłacać pozostałe na rachunku środki podczas wizyty w oddziale, sprawdź, czy dostępna jest w nim obsługa kasowa. W innym przypadku nie będzie możliwości wybrania pieniędzy od ręki.
Zamykanie konta w placówce ING Banku Śląskiego trwa raptem kilka minut (nie wliczając w to oczywiście ewentualnego czasu spędzonego w kolejce do doradcy). Wszystko odbywa się naprawdę sprawnie. Doradca drukuje dla Ciebie:
- dyspozycję zamknięcia rachunku dla klientów indywidualnych,
- dyspozycję zamknięcia dostępu do systemów bankowości internetowej,
- dyspozycję zamknięcia rachunku oszczędnościowego (jeśli takowy posiadasz lub innych rachunków, jakie założyłeś w ING Banku Śląskim).
Podpisujesz dokumenty, otrzymujesz ewentualne środki, jakie zostały na Twoim koncie i gotowe.
Zamknięcie konta listownie
Konto w ING Banku Śląskim można zamknąć również listownie. W tym celu należy sporządzić stosowne pismo z treścią wypowiedzenia oraz danymi takimi, jak:
- numer rachunku do zamknięcia,
- numer rachunku do ewentualnego przelania środków pozostałych na zamykanym rachunku.
- imię i nazwisko,
- PESEL,
- serię i numer dowodu osobistego,
- adres.
Na dokumencie, na dzień dzisiejszy, wystarczy złożyć własnoręczny podpis i wysłać je na adres siedziby banku. Warto też umieścić w treści prośbę o formę potwierdzenia zamknięcia konta – korespondencyjną lub elektroniczną. Nie zapomnij również o żądaniu usunięcia danych osobowych oraz o wycofaniu zgód marketingowych.
Zamknięcie dostępu do bankowości internetowej
No dobrze, konto zamknięte. Ale co z dostępem do bankowości internetowej, która w ING Banku Śląskim już nie będzie Ci dłużej potrzebna? Ją też możesz, a nawet powinieneś zamknąć. Ten etap można – na szczęście – załatwić już elektronicznie.
W tym celu zaloguj się do systemu ING Banku Śląskiego. Wybierz sekcję “Kontakt i pomoc”, następnie “Twoje produkty”, “Konto”, “Jak zamknąć bankowości internetową” i złóż dyspozycję “Zamknij bankowość”.
Pamiętaj jednak, że samo zamknięcie dostępu do bankowości internetowej nie spowoduje, że zlikwidujesz jakikolwiek produkt w ING Banku Śląskim, a jedynie dezaktywujesz swój dostęp do elektronicznego konta. Dlatego ten etap pozostaw sobie na sam koniec, gdy definitywnie zrezygnujesz z rachunku bankowego i nie będziesz mieć potrzeby dłuższego logowania się na konto online.
Mamy nadzieję, że z naszą krótką instrukcją uda Ci się bez problemu zamknąć konto w ING Banku Śląskim i uniknąć ewentualnych “pułapek”, takich, jak chociażby dodatkowa opłata za wypłacenie w placówce pozostałych na rachunku środków pieniężnych.
Ranking kont osobistych
Bankomaty
0 / 2,3% min. 5 zł
Cechy konta | - tanie i nowoczesne konto osobiste
- funkcjonalna aplikacja mobilna PeoPay
- atrakcyjny program rabatowy Galeria Rabatów
- możliwość uruchomienia bezpłatnego Eurokonta Walutowego
- 3,5% na koncie oszczędnościowym
|
Aplikacja mobilna |
Tak
|
Promocje | |
Opłata za otwarcie konta | 0 zł |
Miesięczna opłata za prowadzenie konta | 0 zł |
Typ karty płatniczej | - Mastercard Debit FX
- Visa Debit Gold
|
Funkcjonalności karty | - realizacja płatności zbliżeniowych
- realizacja płatności internetowych
- cashback
- zabezpieczenie 3D Secure
- karta wielowalutowa
- program rabatowy
|
Opłata za wydanie karty | 0 zł |
Miesięczna opłata za kartę | 4 zł opłata nie jest pobierana, jeżeli miesięczne wpływy wynoszą min. 500 zł, a klient zrealizuje co najmniej 1 transakcję bezgotówkową za pomocą karty lub PeoPay |
Płatności mobilne | |
Wypłata gotówki w bankomatach w Polsce | - 0 zł z bankomatów Banku Pekao
- 0 zł za 2 wypłaty w miesiącu z bankomatów innych banków (dodatkowo musi być spełniony warunek: 500 zł wpływu na konto i 1 wykonana transakcja)
- 2,3% min. 5 zł – w pozostałych przypadkach
|
Wypłata gotówki w bankomatach Blikiem | - 0 zł z bankomatów Banku Pekao
- 0 zł za 2 wypłaty w miesiącu z bankomatów innych banków (dodatkowo musi być spełniony warunek: 500 zł wpływu na konto i 1 wykonana transakcja)
- 2,3% min. 5 zł – w pozostałych przypadkach
|
Wypłata gotówki w bankomatach za granicą | 2,3%, min. 5 zł (0 zł, jeżeli miesięczne wpływy wynoszą min. 500 zł, a klient zrealizuje co najmniej 1 transakcję bezgotówkową za pomocą karty lub PeoPay). |
Wpłata gotówki we wpłatomacie | 0 zł we wpłatomatach Pekao |
Przelew krajowy | 0 zł |
Przelew natychmiastowy | 5 zł |
Przelew na telefon BLIK | 0 zł |
Przelew europejski SEPA | 9,90 zł |
Przelew zagraniczny SWIFT | - 0,50% min 30,00 zł max 250,00 zł (tryb zwykły)
- 0,60% min 50,00 zł max 300,00 zł (tryb pilny)
- 0,75% min 70,00 zł max 400,00 zł (tryb ekspres)
|
Zlecenie stałe | 0 zł |
Polecenie zapłaty | 0 zł |
Dane adresowe | ul. Grzybowska 53/57,
00-844 Warszawa |
Telefon | +48 22 59 12 232 lub 801 365 365 |
NIP | 526-000-68-41 |
Ukryj szczegóły
Cechy konta | - możliwość realizacji transakcji walutowych bez prowizji
- dostęp do programu rabatowego zapewniającego korzyści u licznych partnerów
- dostęp do ubezpieczenia assistance
- dostęp do lokat o atrakcyjnym oprocentowaniu
- bezpłatne wypłaty środków z bankomatów na terenie całej Polski, a także poza jej granicami
|
Aplikacja mobilna |
Tak
|
Promocje | |
Opłata za otwarcie konta | 0 zł |
Miesięczna opłata za prowadzenie konta | 0 zł |
Typ karty płatniczej | - Visa Millennium 360°
- Mastercard Millennium 360°
|
Funkcjonalności karty | - realizacja płatności zbliżeniowych
- realizacja płatności internetowych
- cashback
- zabezpieczenie 3D Secure
|
Opłata za wydanie karty | 0 zł |
Miesięczna opłata za kartę | - 0 zł po spełnieniu warunku aktywności:
- dla osób 18 - 26 lat - wykonanie 1 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
- dla osób powyżej 26 lat - wykonanie 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
- 5 zł – dla osób w wieku 18-26 lat
- 11 zł – dla osób powyżej 26 lat
|
Płatności mobilne | |
Wypłata gotówki w bankomatach w Polsce | - 0 zł w bankomatach Banku Millennium
- 0 zł w pozostałych bankomatach po spełnieniu warunku aktywności:
- dla osób 18 - 26 lat - wykonanie 1 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
- dla osób powyżej 26 lat - wykonanie 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
- 1 zł w bankomatach Santander Bank Polska oraz Planet Cash
- 5 zł w pozostałych bankomatach
|
Wypłata gotówki w bankomatach Blikiem | 0 zł |
Wypłata gotówki w bankomatach za granicą | 5 zł + 2% za przewalutowanie dla kwot powyżej 1000 zł / miesięcznie bank nie pobiera opłat, po spełnieniu warunku aktywności: wykonanie 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu |
Wpłata gotówki we wpłatomacie | 0 zł |
Przelew krajowy | 0 zł |
Przelew natychmiastowy | 9,90 zł |
Przelew na telefon BLIK | 0 zł |
Przelew europejski SEPA | 0 zł, spread 5,8% |
Przelew zagraniczny SWIFT | 0,5% (min. 20 zł max. 125 zł) kwoty przelewu |
Zlecenie stałe | 0 zł |
Polecenie zapłaty | 0 zł |
Dane adresowe | ul. Stanisława Żaryna 2A,
02-593 Warszawa |
Telefon | 801 331 331 lub +48 22 598 40 40 |
NIP | 526-021-29-31 |
Ukryj szczegóły
Cechy konta | - rachunek dla osób od 13. roku życia
- możliwość dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb,
- brak opłat za przelewy krajowe
- możliwość wykupienia pakietów bezpłatnych wypłat z bankomatów w kraju i za granicą
|
Aplikacja mobilna |
Tak
|
Promocje | |
Opłata za otwarcie konta | 0 zł |
Miesięczna opłata za prowadzenie konta | - 0 zł, jeśli masz mniej niż 26 lat lub wykonasz transakcje na kwotę min. 300 zł Blikiem lub kartą
- 6 zł w przeciwnym razie
|
Typ karty płatniczej | - Dopasowana Mastercard,
- Dopasowana Visa
|
Funkcjonalności karty | - realizacja płatności zbliżeniowych
- realizacja płatności internetowych
- cashback
- zabezpieczenie 3D Secure
- karta wielowalutowa
- program rabatowy
|
Opłata za wydanie karty | 0 zł |
Miesięczna opłata za kartę | - 0 zł, jeśli masz mniej niż 26 lat i wykonasz 1 transakcję kartą lub Blikiem
- 0 zł, jeśli masz powyżej 26 lat i wykonasz transakcje na kwotę min. 300 zł Blikiem lub kartą
- 9 zł w przeciwnym razie
|
Płatności mobilne | |
Wypłata gotówki w bankomatach w Polsce | - 0 zł za wypłaty z bankomatów Santander Bank Polska
- 0 zł za wypłaty z pozostałych bankomatów, realizowane za pomocą BLIK
- 0 zł ze wszystkich bankomatów w Polsce (tylko dla osób do 26. roku życia)
- 3 zł z obcych bankomatów dla klientów powyżej 26 roku życia
5 zł za pakiet darmowych wypłat ze wszystkich bankomatów w Polsce |
Wypłata gotówki w bankomatach Blikiem | 0 zł |
Wypłata gotówki w bankomatach za granicą | - 0 zł + 2,8% prowizji dla osób do 26. roku życia
- 5 zł + 2,8% prowizji dla pozostałych osób
|
Wpłata gotówki we wpłatomacie | 0 zł - we wpłatomatach Santander |
Przelew krajowy | 0 zł |
Przelew natychmiastowy | 0 zł |
Przelew na telefon BLIK | 0 zł |
Przelew europejski SEPA | 0 zł |
Przelew zagraniczny SWIFT | 0,2% wartości przelewu (min. 20,00 zł, max. 200,00 zł) |
Zlecenie stałe | 0 zł |
Polecenie zapłaty | 0 zł |
Dane adresowe | Al. Jana Pawła II 17,
00-854 Warszawa |
Telefon | 1 9999 lub +48 61 81 1 9999 |
NIP | 896-000-56-73 |
Ukryj szczegóły
Komentarze i opinie użytkowników