Jak zamknąć konto w ING Banku Śląskim?

Jak zamknąć konto w ING Banku Śląskim?

Zastanawiasz się nad zamknięciem konta w ING Banku Śląskim, ale nie do końca wiesz, jak się za to zabrać? Skorzystaj z naszego krótkiego poradnika.

ING Bank Śląski jest jednym z najstarszych i największych banków w Polsce. W latach 90. zaczynał swoją działalność, jako bank państwowy, pod nazwą Bank Śląski. Po latach – już jako spółka akcyjna – został wykupiony przez wywodzącą się z Holandii grupę finansową o nazwie ING. Z tego połączenia powstał dziś znany nam dobrze bank. Jak zamknąć w nim konto? O tym już za moment.

Jakie są sposoby zamknięcia konta w ING?

Konto w ING Banku Śląskim zamknąć można na dwa sposoby:

  • w oddziale banku,
  • listownie.

O każdym z nich szerzej opowiemy w dalszej części naszego poradnika. Niestety, nie ma możliwości zamknięcia konta przez internet czy za pośrednictwem infolinii bankowej, podczas rozmowy z konsultantem.

Zanim zdecydujesz się skorzystać z którejś z metod zamknięcia konta, najlepiej przelej wszystkie środki, jakie Ci na nim zostały, na rachunek, z którego zamierzasz korzystać po likwidacji tego w ING Banku Śląskim. To pozwoli Ci chociażby uniknąć opłaty za wypłatę pieniędzy w placówce, podczas procedury likwidacji konta.

Jaki jest okres wypowiedzenia umowy?

Jeśli chodzi o ING Bank Śląski, pojęcie okresu wypowiedzenia w przypadku zamykania konta bankowego, w zasadzie nie istnieje. To oznacza, że zaraz po likwidacji rachunku – w placówce lub listownie – przestanie on istnieć. 

Rozwiązanie umowy rachunku ze skutkiem natychmiastowym jest niemożliwe tylko w bardzo ważnych sytuacjach, m.in.: gdy zalegasz ze spłatą jakiegoś zobowiązania, Twoje konto zajęte jest egzekucją komorniczą, wykorzystujesz je do prowadzenia rozliczeń z tytułu posiadania działalności gospodarczej, istnieje domniemanie popełnienia przestępstwa przez Ciebie, jako posiadacza rachunku. Wówczas okres wypowiedzenia wyniesie co najmniej 2 miesiące.

Pamiętaj, że zamknięcie konta w ING Banku Śląskim nie jest równoznaczne z odstąpieniem od przetwarzania przez niego Twoich danych marketingowych. By i ten temat został zamknięty, musisz wycofać wszelkie zgody marketingowe dla banku, jakie kiedykolwiek wyraziłeś. Warto poprosić o kopię wszystkich dokumentów, które – również w tym celu – podpisujesz podczas likwidacji konta.

Zamknięcie konta w placówce

Zamknięcie konta w oddziale ING Banku Śląskiego rozpocznij najlepiej od wyszukania placówki, do której masz najbliżej. W tym celu skorzystaj z wyszukiwarki na stronie banku. Jeśli planujesz wypłacać pozostałe na rachunku środki podczas wizyty w oddziale, sprawdź, czy dostępna jest w nim obsługa kasowa. W innym przypadku nie będzie możliwości wybrania pieniędzy od ręki. 

Zamykanie konta w placówce ING Banku Śląskiego trwa raptem kilka minut (nie wliczając w to oczywiście ewentualnego czasu spędzonego w kolejce do doradcy). Wszystko odbywa się naprawdę sprawnie. Doradca drukuje dla Ciebie:

  • dyspozycję zamknięcia rachunku dla klientów indywidualnych,
  • dyspozycję zamknięcia dostępu do systemów bankowości internetowej,
  • dyspozycję zamknięcia rachunku oszczędnościowego (jeśli takowy posiadasz lub innych rachunków, jakie założyłeś w ING Banku Śląskim).

Podpisujesz dokumenty, otrzymujesz ewentualne środki, jakie zostały na Twoim koncie i gotowe.

Zamknięcie konta listownie

Konto w ING Banku Śląskim można zamknąć również listownie. W tym celu należy sporządzić stosowne pismo z treścią wypowiedzenia oraz danymi takimi, jak:

  • numer rachunku do zamknięcia,
  • numer rachunku do ewentualnego przelania środków pozostałych na zamykanym rachunku.
  • imię i nazwisko,
  • PESEL,
  • serię i numer dowodu osobistego,
  • adres.

Na dokumencie, na dzień dzisiejszy, wystarczy złożyć własnoręczny podpis i wysłać je na adres siedziby banku. Warto też umieścić w treści prośbę o formę potwierdzenia zamknięcia konta – korespondencyjną lub elektroniczną. Nie zapomnij również o żądaniu usunięcia danych osobowych oraz o wycofaniu zgód marketingowych.

Zamknięcie dostępu do bankowości internetowej

No dobrze, konto zamknięte. Ale co z dostępem do bankowości internetowej, która w ING Banku Śląskim już nie będzie Ci dłużej potrzebna? Ją też możesz, a nawet powinieneś zamknąć. Ten etap można – na szczęście – załatwić już elektronicznie. 

W tym celu zaloguj się do systemu ING Banku Śląskiego. Wybierz sekcję “Kontakt i pomoc”, następnie “Twoje produkty”, “Konto”, “Jak zamknąć bankowości internetową” i złóż dyspozycję “Zamknij bankowość”.

Pamiętaj jednak, że samo zamknięcie dostępu do bankowości internetowej nie spowoduje, że zlikwidujesz jakikolwiek produkt w ING Banku Śląskim, a jedynie dezaktywujesz swój dostęp do elektronicznego konta. Dlatego ten etap pozostaw sobie na sam koniec, gdy definitywnie zrezygnujesz z rachunku bankowego i nie będziesz mieć potrzeby dłuższego logowania się na konto online.

Mamy nadzieję, że z naszą krótką instrukcją uda Ci się bez problemu zamknąć konto w ING Banku Śląskim i uniknąć ewentualnych “pułapek”, takich, jak chociażby dodatkowa opłata za wypłacenie w placówce pozostałych na rachunku środków pieniężnych.

Ranking kont osobistych
1Konta, promocje i opinie w Banku Pekao

Konto Przekorzystne w Banku Pekao

34124 osoby wybrały tę ofertę
Konto
0 zł
Karta
0 / 4 zł
Bankomaty
0 / 2,3% min. 5 zł
Przelew internetowy
0 zł
Płatności mobilne
Cechy konta
  • tanie i nowoczesne konto osobiste
  • funkcjonalna aplikacja mobilna PeoPay
  • atrakcyjny program rabatowy Galeria Rabatów
  • możliwość uruchomienia bezpłatnego Eurokonta Walutowego
  • 3,5% na koncie oszczędnościowym
Aplikacja mobilna Tak
Promocje
Opłata za otwarcie konta

0 zł

Miesięczna opłata za prowadzenie konta

0 zł

Typ karty płatniczej
  • Mastercard Debit FX
  • Visa Debit Gold
Funkcjonalności karty
  • realizacja płatności zbliżeniowych
  • realizacja płatności internetowych
  • cashback
  • zabezpieczenie 3D Secure
  • karta wielowalutowa
  • program rabatowy
Opłata za wydanie karty

0 zł

Miesięczna opłata za kartę

4 zł

opłata nie jest pobierana, jeżeli miesięczne wpływy wynoszą min. 500 zł, a klient zrealizuje co najmniej 1 transakcję bezgotówkową za pomocą karty lub PeoPay
Płatności mobilne
Wypłata gotówki w bankomatach w Polsce
  • 0 zł z bankomatów Banku Pekao
  • 0 zł za 2 wypłaty w miesiącu z bankomatów innych banków (dodatkowo musi być spełniony warunek: 500 zł wpływu na konto i 1 wykonana transakcja)
  • 2,3% min. 5 zł – w pozostałych przypadkach
Wypłata gotówki w bankomatach Blikiem
  • 0 zł z bankomatów Banku Pekao
  • 0 zł za 2 wypłaty w miesiącu z bankomatów innych banków (dodatkowo musi być spełniony warunek: 500 zł wpływu na konto i 1 wykonana transakcja)
  • 2,3% min. 5 zł – w pozostałych przypadkach
Wypłata gotówki w bankomatach za granicą

2,3%, min. 5 zł (0 zł, jeżeli miesięczne wpływy wynoszą min. 500 zł, a klient zrealizuje co najmniej 1 transakcję bezgotówkową za pomocą karty lub PeoPay).

Wpłata gotówki we wpłatomacie

0 zł we wpłatomatach Pekao

Przelew krajowy

0 zł

Przelew natychmiastowy

5 zł

Przelew na telefon BLIK

0 zł

Przelew europejski SEPA

9,90 zł

Przelew zagraniczny SWIFT
  • 0,50% min 30,00 zł max 250,00 zł (tryb zwykły)
  • 0,60% min 50,00 zł max 300,00 zł (tryb pilny)
  • 0,75% min 70,00 zł max 400,00 zł (tryb ekspres)
Zlecenie stałe

0 zł

Polecenie zapłaty

0 zł

Dane adresoweul. Grzybowska 53/57, 00-844 Warszawa
Telefon+48 22 59 12 232 lub 801 365 365
NIP526-000-68-41
Ukryj szczegóły
Konto
0 zł
Karta
0 / 5 / 11 zł
Bankomaty
0 / 1 / 5 zł
Przelew internetowy
0 zł
Płatności mobilne
Cechy konta
  • możliwość realizacji transakcji walutowych bez prowizji
  • dostęp do programu rabatowego zapewniającego korzyści u licznych partnerów
  • dostęp do ubezpieczenia assistance
  • dostęp do lokat o atrakcyjnym oprocentowaniu
  • bezpłatne wypłaty środków z bankomatów na terenie całej Polski, a także poza jej granicami
Aplikacja mobilna Tak
Promocje
Opłata za otwarcie konta

0 zł

Miesięczna opłata za prowadzenie konta

0 zł

Typ karty płatniczej
  • Visa Millennium 360°
  • Mastercard Millennium 360°
Funkcjonalności karty
  • realizacja płatności zbliżeniowych
  • realizacja płatności internetowych
  • cashback
  • zabezpieczenie 3D Secure
Opłata za wydanie karty

0 zł

Miesięczna opłata za kartę
  • 0 zł po spełnieniu warunku aktywności:
    • dla osób 18 - 26 lat - wykonanie 1 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
    • dla osób powyżej 26 lat - wykonanie 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
  • 5 zł – dla osób w wieku 18-26 lat
  • 11 zł – dla osób powyżej 26 lat
Płatności mobilne
Wypłata gotówki w bankomatach w Polsce
  • 0 zł w bankomatach Banku Millennium
  • 0 zł w pozostałych bankomatach po spełnieniu warunku aktywności:
    • dla osób 18 - 26 lat - wykonanie 1 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
    • dla osób powyżej 26 lat - wykonanie 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
  • 1 zł w bankomatach Santander Bank Polska oraz Planet Cash
  • 5 zł w pozostałych bankomatach
Wypłata gotówki w bankomatach Blikiem

0 zł

Wypłata gotówki w bankomatach za granicą

5 zł + 2% za przewalutowanie dla kwot powyżej 1000 zł / miesięcznie

bank nie pobiera opłat, po spełnieniu warunku aktywności: wykonanie 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu

Wpłata gotówki we wpłatomacie

0 zł

Przelew krajowy

0 zł

Przelew natychmiastowy

9,90 zł

Przelew na telefon BLIK

0 zł

Przelew europejski SEPA

0 zł, spread 5,8%

Przelew zagraniczny SWIFT

0,5% (min. 20 zł max. 125 zł) kwoty przelewu

Zlecenie stałe

0 zł

Polecenie zapłaty

0 zł

Dane adresoweul. Stanisława Żaryna 2A, 02-593 Warszawa
Telefon801 331 331 lub +48 22 598 40 40
NIP526-021-29-31
Ukryj szczegóły
Cechy konta
  • rachunek dla osób od 13. roku życia
  • możliwość dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb,
  • brak opłat za przelewy krajowe
  • możliwość wykupienia pakietów bezpłatnych wypłat z bankomatów w kraju i za granicą
Aplikacja mobilna Tak
Promocje
Opłata za otwarcie konta

0 zł

Miesięczna opłata za prowadzenie konta
  • 0 zł, jeśli masz mniej niż 26 lat lub wykonasz transakcje na kwotę min. 300 zł Blikiem lub kartą
  • 6 zł w przeciwnym razie
Typ karty płatniczej
  • Dopasowana Mastercard,
  • Dopasowana Visa
Funkcjonalności karty
  • realizacja płatności zbliżeniowych
  • realizacja płatności internetowych
  • cashback
  • zabezpieczenie 3D Secure
  • karta wielowalutowa
  • program rabatowy
Opłata za wydanie karty

0 zł

Miesięczna opłata za kartę
  • 0 zł, jeśli masz mniej niż 26 lat i wykonasz 1 transakcję kartą lub Blikiem
  • 0 zł, jeśli masz powyżej 26 lat i wykonasz transakcje na kwotę min. 300 zł Blikiem lub kartą
  • 9 zł w przeciwnym razie
Płatności mobilne
Wypłata gotówki w bankomatach w Polsce
  • 0 zł za wypłaty z bankomatów Santander Bank Polska
  • 0 zł za wypłaty z pozostałych bankomatów, realizowane za pomocą BLIK
  • 0 zł ze wszystkich bankomatów w Polsce (tylko dla osób do 26. roku życia)
  • 3 zł z obcych bankomatów dla klientów powyżej 26 roku życia

5 zł za pakiet darmowych wypłat ze wszystkich bankomatów w Polsce

Wypłata gotówki w bankomatach Blikiem

0 zł

Wypłata gotówki w bankomatach za granicą
  • 0 zł + 2,8% prowizji dla osób do 26. roku życia
  • 5 zł + 2,8% prowizji dla pozostałych osób
Wpłata gotówki we wpłatomacie

0 zł - we wpłatomatach Santander

Przelew krajowy

0 zł

Przelew natychmiastowy

0 zł

Przelew na telefon BLIK

0 zł

Przelew europejski SEPA

0 zł

Przelew zagraniczny SWIFT

0,2% wartości przelewu (min. 20,00 zł, max. 200,00 zł)

Zlecenie stałe

0 zł

Polecenie zapłaty

0 zł

Dane adresoweAl. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa
Telefon1 9999 lub +48 61 81 1 9999
NIP896-000-56-73
Ukryj szczegóły

Komentarze i opinie użytkowników

Opinie nie są weryfikowane pod kątem ich pochodzenia od konsumentów, którzy używali i mają doświadczenie z danym produktem lub usługą finansową.
Bądź pierwszy, napisz opinię!