Jak zamknąć konto w BNP Paribas?

Jak zamknąć konto w BNP Paribas?

Konto osobiste w BNP Paribas jest częstym wyborem wśród klientów. Kuszą atrakcyjne promocje i przejrzyste warunki użytkowania. A co w przypadku, gdy po jakimś czasie zdecydujemy się zamknąć rachunek? W tym artykule pokażemy ci całą procedurę krok po kroku.

Zawierając umowę z bankiem, nie zawsze zwracamy uwagę na to, jak wygląda proces rozstawania się. Jaki jest okres wypowiedzenia? Czy zamknięcie konta to szybka procedura, czy jednak dużo formalności do załatwienia? Czy będziemy musieli fatygować się osobiście do banku i czekać w długiej kolejce? Czasem, skuszeni atrakcyjną promocją, wybieramy rachunek pochopnie, nie zwracając uwagi na dodatkowe opłaty. Wniosek? Zawsze czytaj dokładnie każdą umowę, a w trakcie jej zawierania, dopytaj również o to, jak wygląda procedura likwidowania rachunku.

Sprawdźmy, jak to wygląda w przypadku BNP Paribas. Jakie są sposoby zamknięcia konta tym właśnie banku?

Zamknięcie rachunku - osobista wizyta w banku

Pierwsza opcja to pójście do wybranej placówki BNP Paribas, gdzie doradca przygotuje dla ciebie odpowiedni dokument

Aby procedura przebiegła sprawnie, nie zapomnij zabrać ze sobą dowodu osobistego. Pamiętaj, by wrócić do domu z kopią wniosku o likwidację konta. Dowód na to, że dyspozycja została złożona może się w przyszłości przydać. Podczas wizyty zapytaj doradcę, czy przypadkiem nie masz jeszcze jakichś innych kont/kart do zamknięcia.

Cała procedura nie jest szczególnie skomplikowana, zajmie kilkanaście minut. Jeżeli chodzi o ilość papierów do podpisania - może to przypominać otwieranie rachunku.

Zamknięcie konta za pomocą listu

Drugim sposobem będzie napisanie listu z wnioskiem o zamknięcie konta. Pismo należy wysłać na adres banku, koniecznie listem poleconym z potwierdzeniem odbioru. Adres korespondencyjny:

BNP Paribas Bank Polska S.A.
ul. Kasprzaka 2
01-211 Warszawa

Co powinno zawierać pismo? Imię i nazwisko, adres zamieszkania (do korespondencji), numer dowodu osobistego i PESEL, dane kontaktowe (telefon, adres e-mail), numer zamykanego rachunku, numer klienta, treść listu oraz podanie drugiego numeru konta, na który bank przekaże środki, jeżeli coś pozostało na koncie.

Zwróć uwagę na swój odręczny podpis. Powinien być identyczny z tym, który został złożony przez ciebie w banku. Jeżeli podpisy będą się różnić - dyspozycja zostanie odrzucona i trzeba będzie składać pismo jeszcze raz.

O czym należy pamiętać, tworząc treść pisma? Zaznacz, że po okresie wypowiedzenia bank powinien zlikwidować dostęp do kanałów elektronicznych. Potwierdzenie realizacji dyspozycji powinno przyjść do ciebie pocztą lub na maila. Nie zapomnij również wypowiedzieć umowy ramowej. Jeżeli w przyszłości zdecydujesz się powrócić do banku, będzie możliwość podpisania jej od nowa.

Zamknięcie konta przez infolinię

To najprostsza metoda, bo nie wymaga wychodzenia z domu. Aby połączyć się z infolinią, możesz zadzwonić pod dwa numery kontaktowe: +48 22 134 00 00 lub +48 500 990 500. Infolinia pracuje przez cały tydzień, także w weekendy.

Konsultant będzie musiał dokonać weryfikacji, a później przyjmie twoją dyspozycję likwidacji konta. Podczas rozmowy (podobnie, jak w przypadku konstruowania pisma) nie zapomnij o likwidacji dostępu do kanałów elektronicznych i rozwiązania umowy ramowej. Zapytaj, czy na adres mailowy możesz otrzymać potwierdzenie likwidacji konta. Pamiętaj również o tym, by wycofać zgodę na przetwarzanie twoich danych osobowych. Unikniesz dzięki temu telefonów w sprawie ponownego otwarcia rachunku.

Co w sytuacji, gdy na koncie zostały pieniądze, ale bank nie wie, na jakie konto je zwrócić? Możesz je wypłacić w dowolnej placówce w ciągu najbliższych 10 lat od daty likwidacji rachunku.

Jeżeli chodzi o kwestię kontaktu z infolinią - raczej nie powinno być problemów, ale najlepiej zająć się tym w godzinach pracy - wówczas przeciążenie jest nieco mniejsze.

Ważne kwestie przy zamykaniu konta w BNP Paribas

Bank nie daje możliwości zamknięcia konta przez Internet. Dostępne są wyłącznie opcje opisane powyżej. Okres wypowiedzenia umowy wynosi 30 dni, liczony od momentu przyjęcia dyspozycji. W tym czasie wciąż możesz korzystać z konta. W sytuacji, gdy bank zmienia regulamin lub system opłat, możesz zamknąć konto w trybie natychmiastowym - aby jednak tego dokonać, musisz powołać się na odpowiednie przepisy.

Co ważne: likwidując rachunek, nie może być na nim debetu. Najlepiej zostawić jakieś środki na koncie, aby pokryć opłaty za użytkowanie, a nadwyżka zostanie przelana na drugi, wskazany przez ciebie rachunek. Jeżeli go nie posiadasz, załóż wcześniej nowe konto w innym banku.

I na koniec jeszcze jednak ważna informacja - w BNP Paribas możesz również zamknąć kartę kredytową. Abu tego dokonać, procedura jest taka sama, jak w przypadku likwidacji konta osobistego. Możesz więc udać się do placówki, wysłać list, lub zadzwonić na infolinię.

Zamykanie konta w BNP Paribas nie jest szczególnie trudne, ale bardzo brakuje tu możliwości wykonania tej operacji za pomocą Internetu. Być może ma to na celu zniechęcenie do zakończenia współpracy. Jeżeli chcesz mieć pewność, że cała procedura przebiegnie sprawnie, polecamy kontakt osobisty w placówce lub kontakt z infolinią. W przypadku korespondencji listownej - wszystko może potrwać dłużej.

Ranking kont osobistych
1Konta, promocje i opinie w Banku Pekao

Konto Przekorzystne w Banku Pekao

40057 osób wybrało tę ofertę
Konto
0 zł
Karta
0 / 4 zł
Bankomaty
0 / 2,3% min. 5 zł
Przelew internetowy
0 zł
Płatności mobilne
Cechy konta
  • tanie i nowoczesne konto osobiste
  • funkcjonalna aplikacja mobilna PeoPay
  • atrakcyjny program rabatowy Galeria Rabatów
  • możliwość uruchomienia bezpłatnego Eurokonta Walutowego
  • 3,5% na koncie oszczędnościowym
Aplikacja mobilna Tak
Promocje
Opłata za otwarcie konta

0 zł

Miesięczna opłata za prowadzenie konta

0 zł

Typ karty płatniczej
  • Mastercard Debit FX
  • Visa Debit Gold
Funkcjonalności karty
  • realizacja płatności zbliżeniowych
  • realizacja płatności internetowych
  • cashback
  • zabezpieczenie 3D Secure
  • karta wielowalutowa
  • program rabatowy
Opłata za wydanie karty

0 zł

Miesięczna opłata za kartę

4 zł

opłata nie jest pobierana, jeżeli miesięczne wpływy wynoszą min. 500 zł, a klient zrealizuje co najmniej 1 transakcję bezgotówkową za pomocą karty lub PeoPay
Płatności mobilne
Wypłata gotówki w bankomatach w Polsce
  • 0 zł z bankomatów Banku Pekao
  • 0 zł za 2 wypłaty w miesiącu z bankomatów innych banków (dodatkowo musi być spełniony warunek: 500 zł wpływu na konto i 1 wykonana transakcja)
  • 2,3% min. 5 zł – w pozostałych przypadkach
Wypłata gotówki w bankomatach Blikiem
  • 0 zł z bankomatów Banku Pekao
  • 0 zł za 2 wypłaty w miesiącu z bankomatów innych banków (dodatkowo musi być spełniony warunek: 500 zł wpływu na konto i 1 wykonana transakcja)
  • 2,3% min. 5 zł – w pozostałych przypadkach
Wypłata gotówki w bankomatach za granicą

2,3%, min. 5 zł (0 zł, jeżeli miesięczne wpływy wynoszą min. 500 zł, a klient zrealizuje co najmniej 1 transakcję bezgotówkową za pomocą karty lub PeoPay).

Wpłata gotówki we wpłatomacie

0 zł we wpłatomatach Pekao

Przelew krajowy

0 zł

Przelew natychmiastowy

5 zł

Przelew na telefon BLIK

0 zł

Przelew europejski SEPA

9,90 zł

Przelew zagraniczny SWIFT
  • 0,50% min 30,00 zł max 250,00 zł (tryb zwykły)
  • 0,60% min 50,00 zł max 300,00 zł (tryb pilny)
  • 0,75% min 70,00 zł max 400,00 zł (tryb ekspres)
Zlecenie stałe

0 zł

Polecenie zapłaty

0 zł

Dane adresoweul. Grzybowska 53/57, 00-844 Warszawa
Telefon+48 22 59 12 232 lub 801 365 365
NIP526-000-68-41
Ukryj szczegóły
Konto
0 zł
Karta
0 / 5 / 11 zł
Bankomaty
0 / 1 / 5 zł
Przelew internetowy
0 zł
Płatności mobilne
Cechy konta
  • możliwość realizacji transakcji walutowych bez prowizji
  • dostęp do programu rabatowego zapewniającego korzyści u licznych partnerów
  • dostęp do ubezpieczenia assistance
  • dostęp do lokat o atrakcyjnym oprocentowaniu
  • bezpłatne wypłaty środków z bankomatów na terenie całej Polski, a także poza jej granicami
Aplikacja mobilna Tak
Promocje
Opłata za otwarcie konta

0 zł

Miesięczna opłata za prowadzenie konta

0 zł

Typ karty płatniczej
  • Visa Millennium 360°
  • Mastercard Millennium 360°
Funkcjonalności karty
  • realizacja płatności zbliżeniowych
  • realizacja płatności internetowych
  • cashback
  • zabezpieczenie 3D Secure
Opłata za wydanie karty

0 zł

Miesięczna opłata za kartę
  • 0 zł po spełnieniu warunku aktywności:
    • dla osób 18 - 26 lat - wykonanie 1 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
    • dla osób powyżej 26 lat - wykonanie 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
  • 5 zł – dla osób w wieku 18-26 lat
  • 11 zł – dla osób powyżej 26 lat
Płatności mobilne
Wypłata gotówki w bankomatach w Polsce
  • 0 zł w bankomatach Banku Millennium
  • 0 zł w pozostałych bankomatach po spełnieniu warunku aktywności:
    • dla osób 18 - 26 lat - wykonanie 1 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
    • dla osób powyżej 26 lat - wykonanie 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
  • 1 zł w bankomatach Santander Bank Polska oraz Planet Cash
  • 5 zł w pozostałych bankomatach
Wypłata gotówki w bankomatach Blikiem

0 zł

Wypłata gotówki w bankomatach za granicą

5 zł + 2% za przewalutowanie dla kwot powyżej 1000 zł / miesięcznie

bank nie pobiera opłat, po spełnieniu warunku aktywności: wykonanie 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu

Wpłata gotówki we wpłatomacie

0 zł

Przelew krajowy

0 zł

Przelew natychmiastowy

9,90 zł

Przelew na telefon BLIK

0 zł

Przelew europejski SEPA

0 zł, spread 5,8%

Przelew zagraniczny SWIFT

0,5% (min. 20 zł max. 125 zł) kwoty przelewu

Zlecenie stałe

0 zł

Polecenie zapłaty

0 zł

Dane adresoweul. Stanisława Żaryna 2A, 02-593 Warszawa
Telefon801 331 331 lub +48 22 598 40 40
NIP526-021-29-31
Ukryj szczegóły
Konto
0 / 6 zł
Karta
0 / 9 zł
Bankomaty
0 / 3 zł
Przelew internetowy
0 zł
Płatności mobilne
Cechy konta
  • rachunek dla osób od 13. roku życia
  • możliwość dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb,
  • brak opłat za przelewy krajowe
  • możliwość wykupienia pakietów bezpłatnych wypłat z bankomatów w kraju i za granicą
Aplikacja mobilna Tak
Promocje
Opłata za otwarcie konta

0 zł

Miesięczna opłata za prowadzenie konta
  • 0 zł, jeśli masz mniej niż 26 lat lub wykonasz transakcje na kwotę min. 300 zł Blikiem lub kartą
  • 6 zł w przeciwnym razie
Typ karty płatniczej
  • Dopasowana Mastercard,
  • Dopasowana Visa
Funkcjonalności karty
  • realizacja płatności zbliżeniowych
  • realizacja płatności internetowych
  • cashback
  • zabezpieczenie 3D Secure
  • karta wielowalutowa
  • program rabatowy
Opłata za wydanie karty

0 zł

Miesięczna opłata za kartę
  • 0 zł, jeśli masz mniej niż 26 lat i wykonasz 1 transakcję kartą lub Blikiem
  • 0 zł, jeśli masz powyżej 26 lat i wykonasz transakcje na kwotę min. 300 zł Blikiem lub kartą
  • 9 zł w przeciwnym razie
Płatności mobilne
Wypłata gotówki w bankomatach w Polsce
  • 0 zł za wypłaty z bankomatów Santander Bank Polska
  • 0 zł za wypłaty z pozostałych bankomatów, realizowane za pomocą BLIK
  • 0 zł ze wszystkich bankomatów w Polsce (tylko dla osób do 26. roku życia)
  • 3 zł z obcych bankomatów dla klientów powyżej 26 roku życia

5 zł za pakiet darmowych wypłat ze wszystkich bankomatów w Polsce

Wypłata gotówki w bankomatach Blikiem

0 zł

Wypłata gotówki w bankomatach za granicą
  • 0 zł + 2,8% prowizji dla osób do 26. roku życia
  • 3 zł + 2,8% prowizji dla pozostałych osób
Wpłata gotówki we wpłatomacie

0 zł - we wpłatomatach Santander

Przelew krajowy

0 zł

Przelew natychmiastowy

0 zł

Przelew na telefon BLIK

0 zł

Przelew europejski SEPA

0 zł

Przelew zagraniczny SWIFT

0,2% wartości przelewu (min. 20,00 zł, max. 200,00 zł)

Zlecenie stałe

0 zł

Polecenie zapłaty

0 zł

Dane adresoweAl. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa
Telefon1 9999 lub +48 61 81 1 9999
NIP896-000-56-73
Ukryj szczegóły

Komentarze i opinie użytkowników

Opinie nie są weryfikowane pod kątem ich pochodzenia od konsumentów, którzy używali i mają doświadczenie z danym produktem lub usługą finansową.
Bądź pierwszy, napisz opinię!