VeloBank

W październiku 2022 roku na polskim rynku pojawił się VeloBank. Już w pierwszym dniu swojej działalności obsługiwał ok. 300 tysięcy kont osobistych. I chociaż może się wydawać, że to swoistego rodzaju rekord w sprzedaży produktów bankowych, to rzeczywistość kształtuje się zupełnie inaczej. Wszystko za sprawą przejęcia podmiotu z wieloletnim dobytkiem. Jest nowa strategia i logotyp, jednak szata kolorystyczna mocno nawiązuje do dobrze znanego Getin Banku.

Na ratunek upadającemu bankowi 

Pojawienie się nowego podmiotu w sektorze usług bankowych to efekt wyjątkowo złej kondycji finansowej Getin Noble Banku (obejmującego marki takie jak: Getin Bank, Noble – Bankowość Osobista oraz Noble Bank). I chociaż przez pewien czas bank próbował utrzymać swą pozycję, to jego wyniki finansowe nie pozostawiały już żadnych złudzeń. 

Bankowy Fundusz Gwarancyjny podjął decyzję o niemal natychmiastowej i przymusowej restrukturyzacji Getin Noble Banku. Już we wrześniu br. pojawiły się informacje prasowe, według których na pomoc upadającemu podmiotowi przeznaczono 10,34 mld złotych w formie bezzwrotnego wsparcia. Środki te miały umożliwić wdrożenie procedury przeniesienia banku pod nowy brand i zapewnienie utrzymania ciągłości obsługi klientów. 

Tak powstał VeloBank S.A. będący wspólnym projektem BFG oraz Systemu Ochrony Banków Komercyjnych (tworzonego przez osiem banków komercyjnych). Wraz z nowym bankiem pojawiła się nowa strategia i oferta w nieco odświeżonej i unowocześnionej odsłonie. Zgodnie z zapowiedziami, w latach 2023-2025 VeloBank planuje pozyskać ok. 400 tysięcy nowych klientów i osiągnąć skumulowany zysk w wysokości 1,5 mld złotych. 

Od konta do inwestycji 

Oferta VeloBanku w znacznym stopniu zgodna jest z tym, co oferował Getin Bank. Dotychczasowi klienci nie powinni odczuć tych zmian, ponieważ wszystkie konta (wraz z numerami), lokaty i kredyty będą obsługiwane zgodnie z zawartymi wcześniej umowami. Nie ma wobec tego potrzeby, aby zawierać nowe umowy, czy zmieniać sposób logowania się do swojego konta. 

Bogaty wachlarz usług obejmuje przede wszystkich rachunki osobiste, konta firmowe, konta oszczędnościowe i lokaty, konta walutowe, karty debetowe, karty kredytowe, a także produkty inwestycyjne. Zarówno dotychczasowi klienci Getin Noble Banku, jak i nowi klienci VeloBanku mogą korzystać z produktów finansowych takich jak kredyty. Ciekawostką jest to, że VeloBank nie zdecydował się na udzielanie kredytów hipotecznych, jednak przejął obsługę większości zobowiązań hipotecznych klientów Getin Banku. Na stronie banku można odnaleźć informację o tym, które z kredytów hipotecznych (walutowych) nadal obsługiwane są przez Getin Noble Bank. 

Bank dla osób prywatnych i firm 

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez VeloBank, jego usługi skierowane są do klientów indywidualnych, firm (w tym małych, średnich i dużych), wspólnot mieszkaniowych, a także samorządów. Zarząd banku podkreśla, że pod nowym szyldem wprowadzona będzie też nowa polityka, która ma zmieniać świat bankowości na lepsze. Kompleksowość i innowacyjność powinny zaspokoić potrzeby tych klientów, którzy od banku oczekują nowoczesnych i przejrzystych ofert, a przy tym maksymalnie uproszczonych procedur i pełnego wsparcia kompetentnych doradców. Większość spraw z powodzeniem można załatwić poprzez bankowość elektroniczną (w tym aplikację mobilną), jednak dla zwolenników tradycyjnego podejścia wciąż działają oddziały stacjonarne. 

Sesje przelewów w VeloBanku

Sesje wychodzące

1 sesja 08:15
2 sesja 13:30
3 sesja 14:30

Sesje przychodzące

1 sesja10:00
2 sesja13:30
3 sesja17:00