Jak zamknąć konto w Pekao Banku?

Jak zamknąć konto w Pekao Banku?

Nie chcesz już korzystać z usług bankowych w Pekao i zastanawiasz się, jak wypowiedzieć umowę prowadzenia rachunku bankowego? Możesz to zrobić na kilka sposobów.

Jakie są sposoby zamknięcia konta w Pekao?

Bankowość w ostatnich latach przeszła naprawdę sporo przemian. Trudno jest znaleźć branżę w sektorze usług, która w ciągu ostatnich kilkunastu latach zaczęła tak mocno stawiać na rozwiązania w sferze wirtualnej. To właśnie dlatego instytucje bankowe z roku na rok powiększają możliwości oferowane klientom z zakresu bankowości internetowej i mobilnej, a dobrze działające usługi tego typu są nierzadko powodem, dla którego klienci decydują się na wybór konkretnego banku.

Jedną z najważniejszych kwestii, która zmieniła się na przestrzeni ostatnich lat dzięki sieci oraz rozwoju smartfonów i innych urządzeń mobilnych, jest opcja szybkiego zarządzania kontem. W tej dziedzinie należy chociażby wspomnieć o możliwości wykonania zdalnego zlecenia zamknięcia konta. Oczywiście nie oznacza to, że wystarczy tylko wykonać kilka kliknięć, by zamknąć swój rachunek, lecz obecnie jest to o wiele łatwiejsza procedura. „Tradycyjne” metody oczywiście nadal są dostępne, ale nie powinien nas dziwić fakt, że korzysta się z nich coraz rzadziej.

Jeżeli chcemy zamknąć konto w banku Pekao, mamy do wyboru kilka różnych możliwości. Przez wiele lat ta konkretna instytucja nie umożliwiała zamknięcia konta przez Internet. Obecnie jednak to się zmieniło i Pekao daje pod tym kątem więcej możliwości swoim klientom.

Zamknięcie konta w placówce banku

Bardzo prostym sposobem na zamknięcie konta Pekao jest dokonanie tego w placówce banku. Możesz albo przyjść z przygotowanym już pismem, albo zgłosić to przy spotkaniu z pracownikiem banku. Przygotuje ci on wtedy odpowiedni druk, który wypełnisz pod jego okiem. By zamknąć konto w placówce, musisz oczywiście posiadać przy sobie dowód osobisty. Na stronie banku Pekao znajdziesz aktualną mapę placówek, a także filtry, dzięki którym będziesz mógł sprawdzić godziny otwarcia danych punktów. Dzięki temu będziesz mógł z wyprzedzeniem zaplanować swoją wizytę.

Zamknięcie konta przez internet / aplikację bankowa

Bank Pekao udostępnia swoim klientom opcję zamknięcia konta przez Internet. Istnieją dwie możliwości do wykonania tego procesu - poprzez aplikację Pekao24 lub poprzez aplikację PeoPay podczas czatu z konsultantem. To jednak nie zakończy całego procesu - w ciągu trzech dni roboczych od zgłoszenia w ten sposób chęci zamknięcia konta czeka nas kontakt telefoniczny z bankiem, który w taki sposób musi potwierdzić naszą wolę zamknięcia rachunku. Jest to krok konieczny, dzięki któremu bank będzie pewny, że zgłoszenie rzeczywiście zostało zgłoszone przez nas, a nie inną osobę, która otrzymała w jakiś sposób dostęp do naszej bankowości internetowej.

Zamknięcie konta listownie

Kolejnym sposobem za zamknięcie konta w banku Pekao jest wysłanie korespondencji pocztą – najlepiej listem poleconym z potwierdzeniem odbioru. W wypowiedzeniu, które wyślemy pocztą, musimy uwzględnić nasze imię i nazwisko, adres, PESEL, dane kontaktowe (absolutne minimum to numer telefonu), chęć wypowiedzenia korzystania z konkretnego produktu bankowego, numer zamykanego rachunku, numer konta, na który mają zostać przelane środki, a także dwie klauzule – prośba o wyłączenie dostępu do konta z chwilą zakończeniu okresu wypowiedzenia oraz wycofanie zgód na przetwarzanie danych osobowych. Oczywiście wszystko musimy opatrzyć własnoręcznym, czytelnym podpisem.

Zamknięcie konta przez infolinię

Konto w banku Pekao możemy również zamknąć konto poprzez kontakt telefoniczny, dzwoniąc na numer 22 59 12 232 lub 801 365 365. Tak samo, jak w przypadku zamykania konta przez Internet, w ciągu następnych trzech dni roboczych otrzymamy telefon z banku. W rozmowie z konsultantem będziemy musieli potwierdzić chęć usunięcia przez nas konta na wypadek, gdybyśmy na przykład zmienili zdanie.

Ranking kont osobistych
1Konta, promocje i opinie w Banku Pekao

Konto Przekorzystne w Banku Pekao

37386 osób wybrało tę ofertę
Konto
0 zł
Karta
0 / 4 zł
Bankomaty
0 / 2,3% min. 5 zł
Przelew internetowy
0 zł
Płatności mobilne
Cechy konta
  • tanie i nowoczesne konto osobiste
  • funkcjonalna aplikacja mobilna PeoPay
  • atrakcyjny program rabatowy Galeria Rabatów
  • możliwość uruchomienia bezpłatnego Eurokonta Walutowego
  • 3,5% na koncie oszczędnościowym
Aplikacja mobilna Tak
Promocje
Opłata za otwarcie konta

0 zł

Miesięczna opłata za prowadzenie konta

0 zł

Typ karty płatniczej
  • Mastercard Debit FX
  • Visa Debit Gold
Funkcjonalności karty
  • realizacja płatności zbliżeniowych
  • realizacja płatności internetowych
  • cashback
  • zabezpieczenie 3D Secure
  • karta wielowalutowa
  • program rabatowy
Opłata za wydanie karty

0 zł

Miesięczna opłata za kartę

4 zł

opłata nie jest pobierana, jeżeli miesięczne wpływy wynoszą min. 500 zł, a klient zrealizuje co najmniej 1 transakcję bezgotówkową za pomocą karty lub PeoPay
Płatności mobilne
Wypłata gotówki w bankomatach w Polsce
  • 0 zł z bankomatów Banku Pekao
  • 0 zł za 2 wypłaty w miesiącu z bankomatów innych banków (dodatkowo musi być spełniony warunek: 500 zł wpływu na konto i 1 wykonana transakcja)
  • 2,3% min. 5 zł – w pozostałych przypadkach
Wypłata gotówki w bankomatach Blikiem
  • 0 zł z bankomatów Banku Pekao
  • 0 zł za 2 wypłaty w miesiącu z bankomatów innych banków (dodatkowo musi być spełniony warunek: 500 zł wpływu na konto i 1 wykonana transakcja)
  • 2,3% min. 5 zł – w pozostałych przypadkach
Wypłata gotówki w bankomatach za granicą

2,3%, min. 5 zł (0 zł, jeżeli miesięczne wpływy wynoszą min. 500 zł, a klient zrealizuje co najmniej 1 transakcję bezgotówkową za pomocą karty lub PeoPay).

Wpłata gotówki we wpłatomacie

0 zł we wpłatomatach Pekao

Przelew krajowy

0 zł

Przelew natychmiastowy

5 zł

Przelew na telefon BLIK

0 zł

Przelew europejski SEPA

9,90 zł

Przelew zagraniczny SWIFT
  • 0,50% min 30,00 zł max 250,00 zł (tryb zwykły)
  • 0,60% min 50,00 zł max 300,00 zł (tryb pilny)
  • 0,75% min 70,00 zł max 400,00 zł (tryb ekspres)
Zlecenie stałe

0 zł

Polecenie zapłaty

0 zł

Dane adresoweul. Grzybowska 53/57, 00-844 Warszawa
Telefon+48 22 59 12 232 lub 801 365 365
NIP526-000-68-41
Ukryj szczegóły
Konto
0 zł
Karta
0 / 5 / 11 zł
Bankomaty
0 / 1 / 5 zł
Przelew internetowy
0 zł
Płatności mobilne
Cechy konta
  • możliwość realizacji transakcji walutowych bez prowizji
  • dostęp do programu rabatowego zapewniającego korzyści u licznych partnerów
  • dostęp do ubezpieczenia assistance
  • dostęp do lokat o atrakcyjnym oprocentowaniu
  • bezpłatne wypłaty środków z bankomatów na terenie całej Polski, a także poza jej granicami
Aplikacja mobilna Tak
Promocje
Opłata za otwarcie konta

0 zł

Miesięczna opłata za prowadzenie konta

0 zł

Typ karty płatniczej
  • Visa Millennium 360°
  • Mastercard Millennium 360°
Funkcjonalności karty
  • realizacja płatności zbliżeniowych
  • realizacja płatności internetowych
  • cashback
  • zabezpieczenie 3D Secure
Opłata za wydanie karty

0 zł

Miesięczna opłata za kartę
  • 0 zł po spełnieniu warunku aktywności:
    • dla osób 18 - 26 lat - wykonanie 1 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
    • dla osób powyżej 26 lat - wykonanie 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
  • 5 zł – dla osób w wieku 18-26 lat
  • 11 zł – dla osób powyżej 26 lat
Płatności mobilne
Wypłata gotówki w bankomatach w Polsce
  • 0 zł w bankomatach Banku Millennium
  • 0 zł w pozostałych bankomatach po spełnieniu warunku aktywności:
    • dla osób 18 - 26 lat - wykonanie 1 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
    • dla osób powyżej 26 lat - wykonanie 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
  • 1 zł w bankomatach Santander Bank Polska oraz Planet Cash
  • 5 zł w pozostałych bankomatach
Wypłata gotówki w bankomatach Blikiem

0 zł

Wypłata gotówki w bankomatach za granicą

5 zł + 2% za przewalutowanie dla kwot powyżej 1000 zł / miesięcznie

bank nie pobiera opłat, po spełnieniu warunku aktywności: wykonanie 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu

Wpłata gotówki we wpłatomacie

0 zł

Przelew krajowy

0 zł

Przelew natychmiastowy

9,90 zł

Przelew na telefon BLIK

0 zł

Przelew europejski SEPA

0 zł, spread 5,8%

Przelew zagraniczny SWIFT

0,5% (min. 20 zł max. 125 zł) kwoty przelewu

Zlecenie stałe

0 zł

Polecenie zapłaty

0 zł

Dane adresoweul. Stanisława Żaryna 2A, 02-593 Warszawa
Telefon801 331 331 lub +48 22 598 40 40
NIP526-021-29-31
Ukryj szczegóły
Konto
0 / 6 zł
Karta
0 / 9 zł
Bankomaty
0 / 3 zł
Przelew internetowy
0 zł
Płatności mobilne
Cechy konta
  • rachunek dla osób od 13. roku życia
  • możliwość dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb,
  • brak opłat za przelewy krajowe
  • możliwość wykupienia pakietów bezpłatnych wypłat z bankomatów w kraju i za granicą
Aplikacja mobilna Tak
Promocje
Opłata za otwarcie konta

0 zł

Miesięczna opłata za prowadzenie konta
  • 0 zł, jeśli masz mniej niż 26 lat lub wykonasz transakcje na kwotę min. 300 zł Blikiem lub kartą
  • 6 zł w przeciwnym razie
Typ karty płatniczej
  • Dopasowana Mastercard,
  • Dopasowana Visa
Funkcjonalności karty
  • realizacja płatności zbliżeniowych
  • realizacja płatności internetowych
  • cashback
  • zabezpieczenie 3D Secure
  • karta wielowalutowa
  • program rabatowy
Opłata za wydanie karty

0 zł

Miesięczna opłata za kartę
  • 0 zł, jeśli masz mniej niż 26 lat i wykonasz 1 transakcję kartą lub Blikiem
  • 0 zł, jeśli masz powyżej 26 lat i wykonasz transakcje na kwotę min. 300 zł Blikiem lub kartą
  • 9 zł w przeciwnym razie
Płatności mobilne
Wypłata gotówki w bankomatach w Polsce
  • 0 zł za wypłaty z bankomatów Santander Bank Polska
  • 0 zł za wypłaty z pozostałych bankomatów, realizowane za pomocą BLIK
  • 0 zł ze wszystkich bankomatów w Polsce (tylko dla osób do 26. roku życia)
  • 3 zł z obcych bankomatów dla klientów powyżej 26 roku życia

5 zł za pakiet darmowych wypłat ze wszystkich bankomatów w Polsce

Wypłata gotówki w bankomatach Blikiem

0 zł

Wypłata gotówki w bankomatach za granicą
  • 0 zł + 2,8% prowizji dla osób do 26. roku życia
  • 5 zł + 2,8% prowizji dla pozostałych osób
Wpłata gotówki we wpłatomacie

0 zł - we wpłatomatach Santander

Przelew krajowy

0 zł

Przelew natychmiastowy

0 zł

Przelew na telefon BLIK

0 zł

Przelew europejski SEPA

0 zł

Przelew zagraniczny SWIFT

0,2% wartości przelewu (min. 20,00 zł, max. 200,00 zł)

Zlecenie stałe

0 zł

Polecenie zapłaty

0 zł

Dane adresoweAl. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa
Telefon1 9999 lub +48 61 81 1 9999
NIP896-000-56-73
Ukryj szczegóły

Jaki jest okres wypowiedzenia umowy?

W banku Pekao okres wypowiedzenia umowy wynosi 30 dni. Jest on liczony od dnia otrzymania ostatecznej decyzji, a więc albo od stawienia się w placówce banku, albo od potwierdzenia woli zamknięcia konta poprzez rozmowę telefoniczną, albo od momentu otrzymania listownego wypowiedzenia przez bank. W tym czasie korzystanie z rachunku będzie możliwe, lecz w niektórych przypadkach możesz stracić dostęp do bankowości internetowej.

Komentarze i opinie użytkowników

Opinie nie są weryfikowane pod kątem ich pochodzenia od konsumentów, którzy używali i mają doświadczenie z danym produktem lub usługą finansową.
Bądź pierwszy, napisz opinię!