Nie chcesz już korzystać z usług bankowych w Pekao i zastanawiasz się, jak wypowiedzieć umowę prowadzenia rachunku bankowego? Możesz to zrobić na kilka sposobów.
Jakie są sposoby zamknięcia konta w Pekao?
Bankowość w ostatnich latach przeszła naprawdę sporo przemian. Trudno jest znaleźć branżę w sektorze usług, która w ciągu ostatnich kilkunastu latach zaczęła tak mocno stawiać na rozwiązania w sferze wirtualnej. To właśnie dlatego instytucje bankowe z roku na rok powiększają możliwości oferowane klientom z zakresu bankowości internetowej i mobilnej, a dobrze działające usługi tego typu są nierzadko powodem, dla którego klienci decydują się na wybór konkretnego banku.
Jedną z najważniejszych kwestii, która zmieniła się na przestrzeni ostatnich lat dzięki sieci oraz rozwoju smartfonów i innych urządzeń mobilnych, jest opcja szybkiego zarządzania kontem. W tej dziedzinie należy chociażby wspomnieć o możliwości wykonania zdalnego zlecenia zamknięcia konta. Oczywiście nie oznacza to, że wystarczy tylko wykonać kilka kliknięć, by zamknąć swój rachunek, lecz obecnie jest to o wiele łatwiejsza procedura. „Tradycyjne” metody oczywiście nadal są dostępne, ale nie powinien nas dziwić fakt, że korzysta się z nich coraz rzadziej.
Jeżeli chcemy zamknąć konto w banku Pekao, mamy do wyboru kilka różnych możliwości. Przez wiele lat ta konkretna instytucja nie umożliwiała zamknięcia konta przez Internet. Obecnie jednak to się zmieniło i Pekao daje pod tym kątem więcej możliwości swoim klientom.
Zamknięcie konta w placówce banku
Bardzo prostym sposobem na zamknięcie konta Pekao jest dokonanie tego w placówce banku. Możesz albo przyjść z przygotowanym już pismem, albo zgłosić to przy spotkaniu z pracownikiem banku. Przygotuje ci on wtedy odpowiedni druk, który wypełnisz pod jego okiem. By zamknąć konto w placówce, musisz oczywiście posiadać przy sobie dowód osobisty. Na stronie banku Pekao znajdziesz aktualną mapę placówek, a także filtry, dzięki którym będziesz mógł sprawdzić godziny otwarcia danych punktów. Dzięki temu będziesz mógł z wyprzedzeniem zaplanować swoją wizytę.
Zamknięcie konta przez internet / aplikację bankowa
Bank Pekao udostępnia swoim klientom opcję zamknięcia konta przez Internet. Istnieją dwie możliwości do wykonania tego procesu - poprzez aplikację Pekao24 lub poprzez aplikację PeoPay podczas czatu z konsultantem. To jednak nie zakończy całego procesu - w ciągu trzech dni roboczych od zgłoszenia w ten sposób chęci zamknięcia konta czeka nas kontakt telefoniczny z bankiem, który w taki sposób musi potwierdzić naszą wolę zamknięcia rachunku. Jest to krok konieczny, dzięki któremu bank będzie pewny, że zgłoszenie rzeczywiście zostało zgłoszone przez nas, a nie inną osobę, która otrzymała w jakiś sposób dostęp do naszej bankowości internetowej.
Zamknięcie konta listownie
Kolejnym sposobem za zamknięcie konta w banku Pekao jest wysłanie korespondencji pocztą – najlepiej listem poleconym z potwierdzeniem odbioru. W wypowiedzeniu, które wyślemy pocztą, musimy uwzględnić nasze imię i nazwisko, adres, PESEL, dane kontaktowe (absolutne minimum to numer telefonu), chęć wypowiedzenia korzystania z konkretnego produktu bankowego, numer zamykanego rachunku, numer konta, na który mają zostać przelane środki, a także dwie klauzule – prośba o wyłączenie dostępu do konta z chwilą zakończeniu okresu wypowiedzenia oraz wycofanie zgód na przetwarzanie danych osobowych. Oczywiście wszystko musimy opatrzyć własnoręcznym, czytelnym podpisem.
Zamknięcie konta przez infolinię
Konto w banku Pekao możemy również zamknąć konto poprzez kontakt telefoniczny, dzwoniąc na numer 22 59 12 232 lub 801 365 365. Tak samo, jak w przypadku zamykania konta przez Internet, w ciągu następnych trzech dni roboczych otrzymamy telefon z banku. W rozmowie z konsultantem będziemy musieli potwierdzić chęć usunięcia przez nas konta na wypadek, gdybyśmy na przykład zmienili zdanie.
Ranking kont osobistych
Bankomaty
0 / 2,3% min. 5 zł
Cechy konta | - tanie i nowoczesne konto osobiste
- funkcjonalna aplikacja mobilna PeoPay
- atrakcyjny program rabatowy Galeria Rabatów
- możliwość uruchomienia bezpłatnego Eurokonta Walutowego
- 3,5% na koncie oszczędnościowym
|
Aplikacja mobilna |
Tak
|
Promocje | |
Opłata za otwarcie konta | 0 zł |
Miesięczna opłata za prowadzenie konta | 0 zł |
Typ karty płatniczej | - Mastercard Debit FX
- Visa Debit Gold
|
Funkcjonalności karty | - realizacja płatności zbliżeniowych
- realizacja płatności internetowych
- cashback
- zabezpieczenie 3D Secure
- karta wielowalutowa
- program rabatowy
|
Opłata za wydanie karty | 0 zł |
Miesięczna opłata za kartę | 4 zł opłata nie jest pobierana, jeżeli miesięczne wpływy wynoszą min. 500 zł, a klient zrealizuje co najmniej 1 transakcję bezgotówkową za pomocą karty lub PeoPay |
Płatności mobilne | |
Wypłata gotówki w bankomatach w Polsce | - 0 zł z bankomatów Banku Pekao
- 0 zł za 2 wypłaty w miesiącu z bankomatów innych banków (dodatkowo musi być spełniony warunek: 500 zł wpływu na konto i 1 wykonana transakcja)
- 2,3% min. 5 zł – w pozostałych przypadkach
|
Wypłata gotówki w bankomatach Blikiem | - 0 zł z bankomatów Banku Pekao
- 0 zł za 2 wypłaty w miesiącu z bankomatów innych banków (dodatkowo musi być spełniony warunek: 500 zł wpływu na konto i 1 wykonana transakcja)
- 2,3% min. 5 zł – w pozostałych przypadkach
|
Wypłata gotówki w bankomatach za granicą | 2,3%, min. 5 zł (0 zł, jeżeli miesięczne wpływy wynoszą min. 500 zł, a klient zrealizuje co najmniej 1 transakcję bezgotówkową za pomocą karty lub PeoPay). |
Wpłata gotówki we wpłatomacie | 0 zł we wpłatomatach Pekao |
Przelew krajowy | 0 zł |
Przelew natychmiastowy | 5 zł |
Przelew na telefon BLIK | 0 zł |
Przelew europejski SEPA | 9,90 zł |
Przelew zagraniczny SWIFT | - 0,50% min 30,00 zł max 250,00 zł (tryb zwykły)
- 0,60% min 50,00 zł max 300,00 zł (tryb pilny)
- 0,75% min 70,00 zł max 400,00 zł (tryb ekspres)
|
Zlecenie stałe | 0 zł |
Polecenie zapłaty | 0 zł |
Dane adresowe | ul. Grzybowska 53/57,
00-844 Warszawa |
Telefon | +48 22 59 12 232 lub 801 365 365 |
NIP | 526-000-68-41 |
Ukryj szczegóły
Cechy konta | - możliwość realizacji transakcji walutowych bez prowizji
- dostęp do programu rabatowego zapewniającego korzyści u licznych partnerów
- dostęp do ubezpieczenia assistance
- dostęp do lokat o atrakcyjnym oprocentowaniu
- bezpłatne wypłaty środków z bankomatów na terenie całej Polski, a także poza jej granicami
|
Aplikacja mobilna |
Tak
|
Promocje | |
Opłata za otwarcie konta | 0 zł |
Miesięczna opłata za prowadzenie konta | 0 zł |
Typ karty płatniczej | - Visa Millennium 360°
- Mastercard Millennium 360°
|
Funkcjonalności karty | - realizacja płatności zbliżeniowych
- realizacja płatności internetowych
- cashback
- zabezpieczenie 3D Secure
|
Opłata za wydanie karty | 0 zł |
Miesięczna opłata za kartę | - 0 zł po spełnieniu warunku aktywności:
- dla osób 18 - 26 lat - wykonanie 1 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
- dla osób powyżej 26 lat - wykonanie 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
- 5 zł – dla osób w wieku 18-26 lat
- 11 zł – dla osób powyżej 26 lat
|
Płatności mobilne | |
Wypłata gotówki w bankomatach w Polsce | - 0 zł w bankomatach Banku Millennium
- 0 zł w pozostałych bankomatach po spełnieniu warunku aktywności:
- dla osób 18 - 26 lat - wykonanie 1 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
- dla osób powyżej 26 lat - wykonanie 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
- 1 zł w bankomatach Santander Bank Polska oraz Planet Cash
- 5 zł w pozostałych bankomatach
|
Wypłata gotówki w bankomatach Blikiem | 0 zł |
Wypłata gotówki w bankomatach za granicą | 5 zł + 2% za przewalutowanie dla kwot powyżej 1000 zł / miesięcznie bank nie pobiera opłat, po spełnieniu warunku aktywności: wykonanie 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu |
Wpłata gotówki we wpłatomacie | 0 zł |
Przelew krajowy | 0 zł |
Przelew natychmiastowy | 9,90 zł |
Przelew na telefon BLIK | 0 zł |
Przelew europejski SEPA | 0 zł, spread 5,8% |
Przelew zagraniczny SWIFT | 0,5% (min. 20 zł max. 125 zł) kwoty przelewu |
Zlecenie stałe | 0 zł |
Polecenie zapłaty | 0 zł |
Dane adresowe | ul. Stanisława Żaryna 2A,
02-593 Warszawa |
Telefon | 801 331 331 lub +48 22 598 40 40 |
NIP | 526-021-29-31 |
Ukryj szczegóły
Cechy konta | - rachunek dla osób od 13. roku życia
- możliwość dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb,
- brak opłat za przelewy krajowe
- możliwość wykupienia pakietów bezpłatnych wypłat z bankomatów w kraju i za granicą
|
Aplikacja mobilna |
Tak
|
Promocje | |
Opłata za otwarcie konta | 0 zł |
Miesięczna opłata za prowadzenie konta | - 0 zł, jeśli masz mniej niż 26 lat lub wykonasz transakcje na kwotę min. 300 zł Blikiem lub kartą
- 6 zł w przeciwnym razie
|
Typ karty płatniczej | - Dopasowana Mastercard,
- Dopasowana Visa
|
Funkcjonalności karty | - realizacja płatności zbliżeniowych
- realizacja płatności internetowych
- cashback
- zabezpieczenie 3D Secure
- karta wielowalutowa
- program rabatowy
|
Opłata za wydanie karty | 0 zł |
Miesięczna opłata za kartę | - 0 zł, jeśli masz mniej niż 26 lat i wykonasz 1 transakcję kartą lub Blikiem
- 0 zł, jeśli masz powyżej 26 lat i wykonasz transakcje na kwotę min. 300 zł Blikiem lub kartą
- 9 zł w przeciwnym razie
|
Płatności mobilne | |
Wypłata gotówki w bankomatach w Polsce | - 0 zł za wypłaty z bankomatów Santander Bank Polska
- 0 zł za wypłaty z pozostałych bankomatów, realizowane za pomocą BLIK
- 0 zł ze wszystkich bankomatów w Polsce (tylko dla osób do 26. roku życia)
- 3 zł z obcych bankomatów dla klientów powyżej 26 roku życia
5 zł za pakiet darmowych wypłat ze wszystkich bankomatów w Polsce |
Wypłata gotówki w bankomatach Blikiem | 0 zł |
Wypłata gotówki w bankomatach za granicą | - 0 zł + 2,8% prowizji dla osób do 26. roku życia
- 5 zł + 2,8% prowizji dla pozostałych osób
|
Wpłata gotówki we wpłatomacie | 0 zł - we wpłatomatach Santander |
Przelew krajowy | 0 zł |
Przelew natychmiastowy | 0 zł |
Przelew na telefon BLIK | 0 zł |
Przelew europejski SEPA | 0 zł |
Przelew zagraniczny SWIFT | 0,2% wartości przelewu (min. 20,00 zł, max. 200,00 zł) |
Zlecenie stałe | 0 zł |
Polecenie zapłaty | 0 zł |
Dane adresowe | Al. Jana Pawła II 17,
00-854 Warszawa |
Telefon | 1 9999 lub +48 61 81 1 9999 |
NIP | 896-000-56-73 |
Ukryj szczegóły
Jaki jest okres wypowiedzenia umowy?
W banku Pekao okres wypowiedzenia umowy wynosi 30 dni. Jest on liczony od dnia otrzymania ostatecznej decyzji, a więc albo od stawienia się w placówce banku, albo od potwierdzenia woli zamknięcia konta poprzez rozmowę telefoniczną, albo od momentu otrzymania listownego wypowiedzenia przez bank. W tym czasie korzystanie z rachunku będzie możliwe, lecz w niektórych przypadkach możesz stracić dostęp do bankowości internetowej.
Komentarze i opinie użytkowników