Każdy z nas zobowiązany jest do płacenia podatków na rzecz Urzędu Skarbowego. Dotyczy to zarówno przedsiębiorców, jak i pracowników. Wiele osób zastanawia się jednak nad tym, jak wysłać przelew do Urzędu Skarbowego, aby wszystko było zgodne z przepisami, a pieniądze zostały właściwie zaksięgowane. W tym artykule odpowiemy na to pytanie.
Spis treści:
Jak zrobić przelew do Urzędu Skarbowego?
Obecnie wyróżnia się dwie podstawowe metody realizacji płatności na rzecz Urzędu Skarbowego. Wybór konkretnej z nich zależy od indywidualnych upodobań płatnika. Wydaje się, że najwięcej osób decyduje się na skorzystanie z płatności internetowych. W bankowości mobilne dostępne są dedykowane opcje płatności podatkowych. W zależności od tego, w jakim banku masz konto, do dyspozycji będziesz mieć:
- przelew podatkowy;
- przelew podatkowy/celny;
- przelew do Urzędu Skarbowego.
W praktyce każdy z nich oznacza to samo. Po wybraniu tego rodzaju płatności należy postępować zgodnie z instrukcją udostępnioną przez bank.
Innym sposobem na przelew do US jest skorzystanie z wizyty na poczcie. Tam należy wypełnić specjalny blankiet, który przystosowany jest do przelewów podatkowych. Na nim umieszcza się takie dane, jak: mikrorachunek płatnika, rodzaj podatku, dane identyfikujące podatnika, okres rozliczenia oraz kwotę do przelewu. Następnie blankiet podaje się pracownikowi poczty wraz ze środkami. Zwróć uwagę na to, że tego typu przelewy obarczone są dodatkową opłatą pocztową.
Jak wypełnić przelew do Urzędu Skarbowego?
Wiesz już, jak wykonać przelew do Urzędu Skarbowego. Przy realizacji płatności zwróć baczną uwagę na to, aby wszystkie niezbędne formatki były prawidłowo wypełnione. To bardzo ważne w kontekście tego, aby przelew został właściwie zaksięgowany. Jak prawidłowo wypełnić przelew do Urzędu Skarbowego?
Zarówno przy przelewie internetowym, jak i tradycyjnym przy okienku pocztowych, do wypełnienia masz kilka rubryk. Symbol formularza wskazuje na to, jaką należność opłacamy. W przypadku podatków opłacanych na indywidualny mikrorachunek, należy podać go w przelewie. Istnieją jednak płatności, które przekazywane są bezpośrednio na ogólne kontro Urzędu Skarbowego (np. symbole PCC-3 i SD-2). Przy przelewie internetowym wystarczy wybrać miejscowość i nazwę danego urzędu, a numer jego konta powinien zostać dodany automatycznie. To odpowiedź na to, jak zrobić przelew do Urzędu Skarbowego za samochód itd.
Inne ważne rubryki w przelewie internetowym oraz blankiecie na poczcie to:
- identyfikator podatnika (np. NIP, PESEL);
- okres (okres, za który wpłaca się podatek);
- kwota przelewu;
- identyfikacja zobowiązania (wypełnia się wtedy, gdy przelew wynika z konkretnej decyzji organu podatkowego);
- numer rachunku bankowego (mikrorachunek indywidualny lub ogólne konto US).
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości warto skonsultować się z urzędnikiem. Prawidłowe polecenie przelewu do Urzędu Skarbowego to podstawa, aby pieniądze trafiły na właściwy rachunek, dzięki czemu uniknie się potrzeby tłumaczeń. Jak wszystko jest w porządku, to możesz uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach. Przelew do Urzędu Skarbowego – wzór bez problemu znajdziesz w sieci. Jaki tytuł przelewu do Urzędu Skarbowego wpisać? Różni się to w zależności od rodzaju zobowiązania.
Jak długo idzie przelew do Urzędu Skarbowego?
Kiedy dojdzie przelew do Urzędu Skarbowego? Zależy to od tego, kiedy zostanie zlecony. Jeżeli zrobisz to w godzinach porannych lub przedpołudniowych w dzień roboczy, to istnieje szansa, że zostanie zaksięgowany tego samego dnia. Przy przelewach po godzinie 15:00 dochodzą one zazwyczaj w kolejny dzień roboczy. Jeżeli chcesz to przyspieszyć, to możesz skorzystać z przelewu natychmiastowego (jeżeli taki oferuje Twój rachunek bankowy).
Ile kosztuje przelew do Urzędu Skarbowego na poczcie?
Chcesz opłacić należność podatkową na poczcie? Musisz liczyć się z dodatkowym kosztem. Przy wpłatach do kwoty 1200 złotych jest to 12 PLN. Przy przekroczeniu tej kwoty doliczany jest 1% od kwoty wpłaty. Pod tym względem korzystniej jest realizować przelewy za pomocą bankowości mobilnej.
Interesują Cię kwestie podatkowe i chcesz je lepiej zrozumieć? Zachęcamy do zapoznania się z naszymi artykułami o tej tematyce. Piszemy w nich m.in. o tym, czy osoba do 26. roku życia musi składać PIT oraz jak wygląda zależność: działalność nierejestrowana a PIT.
Komentarze i opinie użytkowników