Nowoczesna i funkcjonalna - nowa aplikacja mobilna mBanku

Nowoczesna i funkcjonalna - nowa aplikacja mobilna mBanku
Źródło: Strona WWW mBanku

Ponad 220 000 Klientów mBanku obsługę swoich produktów bankowych opiera tylko i wyłącznie na aplikacji mobilnej, co stało się dla banku silnym impulsem do wdrążenia jej najnowszej wersji. Mając na uwadze to, że nowoczesne telefony stają się wielofunkcyjnym narzędziem mogącym zastąpić komputer a nawet kartę płatniczą, mBank stworzył Aplikację Mobilną trzeciej generacji. Z jej najnowszej wersji można korzystać już od kwietnia 2017 roku.

mBank od początku swej działalności mocno koncentruje uwagę na nowoczesnych, innowacyjnych rozwiązaniach i zmieniających się potrzebach swoich Klientów. Nowa Aplikacja Mobilna 3.0 powstała w oparciu nie tylko o dostępną technologię, ale i uwagi samych Klientów. W ten sposób najnowsza wersje aplikacji jest jeszcze przyjaźniejsza użytkownikom i prostsza w obsłudze, a przy tym wciąż zapewniająca maksymalne poczucie bezpieczeństwa.

Nowa nawigacja i funkcjonalności

Nowa wersja 3.0 to sporo zmian. Zarówno tych kosmetycznych, jak i funkcjonalnych. Tym razem postawiono na jeszcze łatwiejsze logowanie, gdzie po uruchomieniu aplikacji można od razu zalogować się za pomocą kodu PIN lub... odcisku palca. Bez logowania wciąż można sprawdzić saldo konta, stan karty kredytowej, skorzystać z mapy z bankomatami, wpłatomatami i placówkami banku, a także zrealizować płatność w systemie BLIK.

Aplikacja Mobilna 3.0 to także nowa nawigacja, podzielona na moduły – Pulpit, Płatności, Finanse, Profil. Wejście do modułów zapewnia menu, a do poruszania się pomiędzy nimi wystarczy przesunięcie ekranu w lewo lub w prawo.

Nowe, zaawansowane funkcje Aplikacji Mobilnej 3.0 to m.in.:

1. Android Pay – płatności zbliżeniowe obsługiwane za pomocą telefonu, bez konieczności otwierania aplikacji. Wystarczy jedynie wybudzić telefon, zbliżyć go do terminala płatniczego, a transakcje o wartości powyżej 50 złotych zatwierdzić kodem PIN przypisanym do karty.

Aby skorzystać z tej funkcji należy:

  • posiadać telefon z AndroidemTM w wersji 4.4 lub wyższej, obsługującym technologie NFC
  • dodać poprzez aplikację kartę debetową lub kredytową do płatności Android Pay
  • realizować płatności w punktach akceptujących płatności kartami zbliżeniowymi

Niestety na tą chwilę jedynymi obsługiwanymi kartami są MasterCard.

Wygoda to nie jedyna zaleta Android Pay. Równie istotne jest zabezpieczenie informacji o prawdziwym numerze karty płatniczej, ponieważ do obsługi transakcji wykorzystywane jest wirtualne konto chroniące dane Klienta. Po każdej transakcji w aplikacji pojawia się informacja o miejscu transakcji, a także nazwa i numer sprzedawcy.

Więcej o płatnościach Android Pay przeczytasz w naszym artykule.

2. Logowanie odciskiem palca – wystarczy zeskanować linie papilarne palca, aby błyskawicznie zalogować się do aplikacji.

Aby skorzystać z tej funkcji należy:

  • posiadać telefon wyposażony w skaner linii papilarnych oraz system Android w wersji 6.0 lub wyższej,
  • zalogować się do aplikacji za pomocą kodu PIN,
  • w ustawieniach skonfigurować nowy sposób logowania,
  • potwierdzić zgodę na logowanie się za pomocą odcisku palca podając kod PIN,
  • zeskanować linie papilarne palca w celu aktywowania logowania.

Uwaga! Transakcje płatnicze w dalszym ciągu wymagają użycia kodu PIN.

3. Tempo wydatków – to swoistego rodzaju osobisty asystent Klienta, który pomaga zachować kontrolę nad własnym budżetem.

Na głównym ekranie wyświetlany jest licznik wskazujący aktualny stan konta oraz tempo bieżących wydatków w stosunku do miesięcy historycznych. Informacje wyświetlane na zielonym tle oznaczają wydatki niższe niż standardowe, natomiast czerwone tło sygnalizuje wzrost wydatków w stosunku tych, jakie zarejestrowano w poprzednich miesiącach.

Klikając w licznik można przenieść się do bardziej szczegółowego zestawienia wydatków z analogicznych okresów, obejmujących ostatnie 3 miesiące. Prezentacja słupkowa i zastosowana kolorystyka (czerwona/zielona) ułatwiają szybkie i sprawne porównanie wydatków.

4. Powiadomienia – jeszcze większą kontrolę nad rachunkiem zapewnia bezpłatna funkcja powiadomień, dzięki której aplikacja przekazuje wiadomość o wszystkich zdarzeniach na rachunku (np. o przelewach przychodzących i wychodzących, obciążeniach kartowych), zbliżających się płatnościach, a także nowych ofertach w mOkazjach i promocjach banku.

Funkcję powiadomień można w każdej chwili włączyć lub wyłączyć, korzystając z ustawień aplikacji. Co więcej, można zdecydować o rodzaju otrzymywanych powiadomień, np. o przelewach przychodzących.

Bezpieczeństwo

Aplikacja Mobilna 3.0 zabezpieczona jest przez szereg różnorodnych zabezpieczeń, takich jak:

  1. Szyfrowanie połączenia protokołem SSL (tak jak w głównym serwisie transakcyjnym mBanku).
  2. Funkcja automatycznego wylogowania – w przypadku braku aktywności aplikacji nastąpi automatyczne wylogowanie po upływie 20 minut.
  3. Logowanie i realizacja przelewów potwierdzane kodem PIN (w przypadku kradzieży telefonu i próby włamania się do aplikacji, nastąpi automatyczne rozłączenie aplikacji po 3 błędnych próbach wprowadzenia kodu PIN).
  4. Zdalne odłączenie aplikacji – w przypadku zagubienia lub kradzieży telefonu, w prosty i szybko sposób można odłączyć aplikację poprzez zalogowanie się z internetowego serwisu transakcyjnego.
  5. Regularna aktualizacja systemów bezpieczeństwa – mBank dokłada wszelkich starań, by wszystkie kanały obsługi Klientów były w pełni bezpieczne. Z tego też powodu przeprowadzane są stałe aktualizacje systemów bezpieczeństwa.

W skrócie o Aplikacji Mobilnej 3.0 mBanku

Znany ze swego innowacyjnego podejścia mBank kolejny raz udowadnia, że nowoczesna technologia powinna służyć do zaspokajania zmieniających się potrzeb Klientów. Połączenie innowacyjnych rozwiązań oraz opinii użytkowników Aplikacji Mobilnej, to skuteczny sposób na dostarczanie takich rozwiązań, które czynią bankowość mobilną nie tylko bezpieczną, ale i znacznie bardziej funkcjonalną i intuicyjną. I trzeba przyznać, że mBank niezwykle skutecznie wykorzystuje możliwości nowych urządzeń mobilnych, które stają się podręcznym centrum kontaktów ze światem.

Komentarze i opinie użytkowników

Opinie nie są weryfikowane pod kątem ich pochodzenia od konsumentów, którzy używali i mają doświadczenie z danym produktem lub usługą finansową.
Bądź pierwszy, napisz opinię!