Spis treści:
Z 29 na 30 października 2016 roku, przeprowadzona została oficjalna przemiana dwóch banków – SMART Banku oraz BIZ Banku w nowy podmiot – Nest Bank SA. Nowy bank, jako następcą prawny obu banków, przejmuje wszystkie dotychczasowe prawa i obowiązki związane ze świadczeniem usług i obsługą produktów bankowych. W praktyce oznacza to, że wszystkie zawarte do tej pory umowy zachowują swą ważność, a zmianie ulegają m.in. strona internetowa banku, aplikacja mobilna, a także nazwy oferowanych przez bank produktów.
W przypadku Klientów SMART Banku oraz BIZ Banku, bez zmian pozostają:
- Numery rachunków bankowych.
- Warunki posiadanych przez Klientów produktów, takich jak: rachunki, lokaty, kredyty, karty płatnicze i kredytowe – w związku ze zmianą nazwy banku, zmienią się także nazwy poszczególnych produktów. Wymiana kart płatniczych w szacie graficznej Nest Banku SA będzie przeprowadzana w momencie upływu ważności obecnie posiadanych kart.
- Opłaty i prowizje.
- Login i hasło – w przypadku Klientów mających konta zarówno w Bank SMART jak i BIZ Banku, logowanie do systemu bankowości Nest Bank będzie wymagało podania danych wykorzystywanych w Banku SMART.
- NIK oraz TelePIN – w przypadku Klientów mających konta zarówno w Bank SMART jak i BIZ Banku, należy korzystać tylko z danych autoryzacyjnych w Banku SMART.
Zmiany dla Klientów SMART Banku oraz BIZ Banku:
- Bankowość internetowa – zmienia się szata graficzna oraz adres strony logowania do bankowości elektronicznej (https://online.nestbank.pl/bim-webapp/nest/login). Funkcjonalność strony i sposób logowania nie ulegają jednak zmianie.
- Aplikacja mobilna – aplikacje mobilne Banku SMART oraz BIZ Banku zostaną zastąpione nową aplikacją mobilną Nest Banku:
- w przypadku Klientów Bank SMART wymagana będzie aktualizacja dotychczasowej aplikacji, dostępna w sklepie Google Play oraz App Store;
- aplikacja BIZ Banku zostanie całkowicie zablokowana, a nową aplikację Nest Banku można pobrać ze sklepu Google Play oraz w App Store (aktywacja aplikacji zostanie przeprowadzona w trakcie pierwszego logowania);
- Klienci korzystający z aplikacji za pośrednictwem biometrii głosowej będą musieli ponownie aktywować tę funkcjonalność w nowej aplikacji mobilnej.
Uwaga! – W przypadku osób będących równocześnie Klientami SMART Banku oraz BIZ Banku, wymagana będzie jedynie aktualizacja dotychczasowej aplikacji. Produkty widoczne w aplikacji BIZ Banku będą przeniesione do aplikacji Nest Banku, wraz z produktami dostępnymi poprzez aplikację SMART Banku.
- Sklep z lokatami (www.smartlokaty.pl – dostępny dla dotychczasowych Klientów SMART Banku) – sklep przeniesiono na stronę www.nestbank.pl, a sposób otwierania lokat pozostał niezmieniony.
- Kontakt z bankiem:
- adres strony internetowej: www.nestbank.pl;
- telefonicznie - 801 800 188 z lub 22 438 41 41;
- mailowy: kontakt@nestbank.pl;
- oddziały: do dyspozycji Klientów pozostawiono dotychczasowe oddziały BIZ Banku, które w okresie od października 2016 roku do marca 2017 roku, będą zmieniały wizerunek i oznaczenia na Nest Bank. Równocześnie będą powstawały nowe placówki Nest Banku.
- Nazwy produktów dla Klientów detalicznych – wszystkie produkty dostępne dotychczas w SMART Banku oraz w BIZ Banku, zmienią swe nazwy:
- Nest Konto w zamian za SMART Konto oraz Rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy BIZ w PLN;
- Nest Konto Walutowe w zamian za SMART Konto EU/GBP/USD oraz Rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy BIZ w walucie wymiennej;
- Nest Oszczędności zastępują SMART Procent oraz Rachunek oszczędnościowy w PLN;
- Nest Walutowe Oszczędności zastąpią SMART Procent EU/GBP/USD;
- Nest Lokata zastąpi dotychczasowe nazwy: SMART Lokata, SMART Lokata z Plusem, SMART Lokata na Powitanie, Lokata Spinająca, FM i BIZ Lokata Pro, FM i BIZ Lokata Spinająca, FM i BIZ Lokata;
- Nest Lokata Nowe Środki zastąpi SMART i BIZ Lokata na Nowe Środki;
- Nest Lokata Walutowa w zamian za FM i BIZ Lokata Spinająca w walutach wymiennych;
- Nest Lokata WIBOR zamiast SMART i BIZ Lokata WIBOR Plus;
- Nest Lokata (kapitalizacja dzienna) – FM Lokata z kapitalizacją dzienną;
- Nest Konsolidacja zastąpi SMART Konsolidację;
- Nest Gotówka w zamian za Nowa Gotówka;
- Nest Gotówka na Klik to dawny SMART Kredyt Gotówka.
- Zmian nazw produktów dla Klientów biznesowych – w zamian za dotychczasowe, dostępną są produkty takie jak:
- BIZnest Konto;
- BIZnest Konto Waluta;
- BIZnest Oszczędności;
- BIZnest Walutowe Oszczędności;
- BIZNest Lokata;
- BIZNest Lokata Waluta;
- BIZNest Lokata WIBOR;
- BIZnest Limit w Koncie;
- BIZnest Kredyt w Ratach;
- BIZnest Limit na Karcie.
Podsumowanie
Podsumowując, dotychczasowi Klienci dwóch banków należącym do FM Bank PBP, staną się teraz Klientami banku Nest Bank SA. Zgodnie z przyjętą strategią, zmiany zostaną ograniczone jedynie do ujednolicenia m.in. adresu strony internetowej banku, aplikacji mobilnej oraz nazw produktów banku. Dodatkowo dotychczasowe oddziały BIZ Banku zostaną przekształcone na placówki Nest Banku SA i rozbudowane o nowe oddziały i placówki. W ten sposób nowy bank zapewnia Klientom dostęp do zarówno nowoczesnych, jak i tradycyjnych kanałów obsługi bankowej.
Komentarze i opinie użytkowników