Co to jest Crowdsourcing?

Crowdsourcing to proces polegający na outsourcingu zadań, które zazwyczaj wykonywane są przez pracowników firmy, do szerokiej i niezidentyfikowanej grupy ludzi w formie open call. W procesie tym wykorzystywana jest mądrość i potencjał społeczności do celów jednostki lub dla dobra ogółu. Z tego rodzaju rozwiązań mogą korzystać różnego rodzaju organizacje, w tym firmy, instytucje publiczne czy organizacje non-profit.

Crowdsourcing można wykorzystać m.in. do:

  • pozyskiwania treści kreatywnych,
  • generowania nowych pomysłów,
  • tworzenia i finansowania nowych produktów,
  • zbierania opinii na temat danego produktu, usługi lub marki,
  • angażowania klientów w życie marki,
  • pełnienia funkcji rzecznika marki. 

Do najważniejszych zalet crowdsourcingu zalicza się:

  • oszczędność czasu i pieniędzy – zaangażowana społeczność najczęściej szybko generuje wiele pomysłów,
  • różnorodność zgłaszanych projektów,
  • oryginalność zgłaszanych projektów,
  • możliwość pozyskania informacji na temat potrzeb i oczekiwań klientów,
  • tworzenie zaangażowanej wspólnoty wokół marki,
  • korzyści marketingowo-promocyjne.