Nie chcesz już korzystać z usług bankowych w Pekao i zastanawiasz się, jak wypowiedzieć umowę prowadzenia rachunku bankowego? Możesz to zrobić na kilka sposobów.

Jakie są sposoby zamknięcia konta w Pekao?

Bankowość w ostatnich latach przeszła naprawdę sporo przemian. Trudno jest znaleźć branżę w sektorze usług, która w ciągu ostatnich kilkunastu latach zaczęła tak mocno stawiać na rozwiązania w sferze wirtualnej. To właśnie dlatego instytucje bankowe z roku na rok powiększają możliwości oferowane klientom z zakresu bankowości internetowej i mobilnej, a dobrze działające usługi tego typu są nierzadko powodem, dla którego klienci decydują się na wybór konkretnego banku.

Jedną z najważniejszych kwestii, która zmieniła się na przestrzeni ostatnich lat dzięki sieci oraz rozwoju smartfonów i innych urządzeń mobilnych, jest opcja szybkiego zarządzania kontem. W tej dziedzinie należy chociażby wspomnieć o możliwości wykonania zdalnego zlecenia zamknięcia konta. Oczywiście nie oznacza to, że wystarczy tylko wykonać kilka kliknięć, by zamknąć swój rachunek, lecz obecnie jest to o wiele łatwiejsza procedura. „Tradycyjne” metody oczywiście nadal są dostępne, ale nie powinien nas dziwić fakt, że korzysta się z nich coraz rzadziej.

Jeżeli chcemy zamknąć konto w banku Pekao, mamy do wyboru kilka różnych możliwości. Przez wiele lat ta konkretna instytucja nie umożliwiała zamknięcia konta przez Internet. Obecnie jednak to się zmieniło i Pekao daje pod tym kątem więcej możliwości swoim klientom.

Zamknięcie konta w placówce banku

Bardzo prostym sposobem na zamknięcie konta Pekao jest dokonanie tego w placówce banku. Możesz albo przyjść z przygotowanym już pismem, albo zgłosić to przy spotkaniu z pracownikiem banku. Przygotuje ci on wtedy odpowiedni druk, który wypełnisz pod jego okiem. By zamknąć konto w placówce, musisz oczywiście posiadać przy sobie dowód osobisty. Na stronie banku Pekao znajdziesz aktualną mapę placówek, a także filtry, dzięki którym będziesz mógł sprawdzić godziny otwarcia danych punktów. Dzięki temu będziesz mógł z wyprzedzeniem zaplanować swoją wizytę.

Zamknięcie konta przez internet / aplikację bankowa

Bank Pekao udostępnia swoim klientom opcję zamknięcia konta przez Internet. Istnieją dwie możliwości do wykonania tego procesu - poprzez aplikację Pekao24 lub poprzez aplikację PeoPay podczas czatu z konsultantem. To jednak nie zakończy całego procesu - w ciągu trzech dni roboczych od zgłoszenia w ten sposób chęci zamknięcia konta czeka nas kontakt telefoniczny z bankiem, który w taki sposób musi potwierdzić naszą wolę zamknięcia rachunku. Jest to krok konieczny, dzięki któremu bank będzie pewny, że zgłoszenie rzeczywiście zostało zgłoszone przez nas, a nie inną osobę, która otrzymała w jakiś sposób dostęp do naszej bankowości internetowej.

Zamknięcie konta listownie

Kolejnym sposobem za zamknięcie konta w banku Pekao jest wysłanie korespondencji pocztą – najlepiej listem poleconym z potwierdzeniem odbioru. W wypowiedzeniu, które wyślemy pocztą, musimy uwzględnić nasze imię i nazwisko, adres, PESEL, dane kontaktowe (absolutne minimum to numer telefonu), chęć wypowiedzenia korzystania z konkretnego produktu bankowego, numer zamykanego rachunku, numer konta, na który mają zostać przelane środki, a także dwie klauzule – prośba o wyłączenie dostępu do konta z chwilą zakończeniu okresu wypowiedzenia oraz wycofanie zgód na przetwarzanie danych osobowych. Oczywiście wszystko musimy opatrzyć własnoręcznym, czytelnym podpisem.

Zamknięcie konta przez infolinię

Konto w banku Pekao możemy również zamknąć konto poprzez kontakt telefoniczny, dzwoniąc na numer 22 59 12 232 lub 801 365 365. Tak samo, jak w przypadku zamykania konta przez Internet, w ciągu następnych trzech dni roboczych otrzymamy telefon z banku. W rozmowie z konsultantem będziemy musieli potwierdzić chęć usunięcia przez nas konta na wypadek, gdybyśmy na przykład zmienili zdanie.

Jaki jest okres wypowiedzenia umowy?

W banku Pekao okres wypowiedzenia umowy wynosi 30 dni. Jest on liczony od dnia otrzymania ostatecznej decyzji, a więc albo od stawienia się w placówce banku, albo od potwierdzenia woli zamknięcia konta poprzez rozmowę telefoniczną, albo od momentu otrzymania listownego wypowiedzenia przez bank. W tym czasie korzystanie z rachunku będzie możliwe, lecz w niektórych przypadkach możesz stracić dostęp do bankowości internetowej.